گالری ما

اطلاعات تماس

بازسازی و نوسازی ساختمان

قوانین بازسازی ساختمان در سال های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده‌ است. در دنیای امروز که آپارتمان‌نشینی هر روز بیشتر از قبل گسترش می‌یابد و هر روز ساختمان‌های قدیمی بیشتری تخریب می شوند و به برج‌های بلند تبدیل می‌شوند، هنوز هم خانه‌های قدیمی در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. بسیاری از افرادی که از گذشته تا به حال در این خانه‌ها زندگی می‌کرده‌اند، حاضر به تعویض خانه‌های خود با آپارتمان‌های نو نیستند. در این مقاله بیشتر به بازسازی ساختمان و قوانین آن می پردازیم. استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرای ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

بازسازی و نوسازی ساختمان

تعداد کثیری از افراد نیز هستند که پس از مدت‌ها آپارتمان‌نشینی خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند به سراغ خرید خانه‌‌های قدیمی بروند. بهترین راه‌حل حفظ چنین خانه‌هایی، نوسازی و بازسازی آن‌ها می باشد. بازسازی ساختمان بر طبق قانون، شرایط و مراحل مشخصی دارد و اگر شما قصد بازسازی خانه خود را دارید، باید قبل از هرچیز به سراغ قوانین مربوط به بازسازی ساختمان برویدپیش از هر چیز نیاز است بدانید که بازسازی و نوسازی با یکدیگر متفاوت‌ هستند. اما بسیاری از افراد این دو اصطلاح را اشتباهاً به جای هم استفاده می‌کنند. بازسازی ساختمان به معنای انجام تعمیرات و اقدامات مرمتی روی یک بنای قدیمی است که عمر بنا را افزایش می‌دهد، اما تمام تلاش بر این است که در طی این تعمیرات، کمترین میزان تغییر در ظاهر ساختمان ایجاد شود.

بازسازی بنا در حقیقت همان فرآیندی است که بر روی بناهای تاریخی انجام شده و مانع از بین رفتن این بناها می‌شود.در برابر نوسازی ساختمان به معنای آن است که یک خانه یا ساختمان قدیمی را به طور کامل تعمیر کنید. در این تعمیرات احتمالاً ظاهر و باطن ساختمان تا مقدار مشخص زیادی تغییر خواهد کرد. در این فرآیند امکان دارد تأسیسات، نمای بیرونی، نمای داخلی و نقشه داخلی خانه دچار تغییر شود. به طور کلی هدف از نوسازی ساختمان تبدیل کردن یک بنای فرسوده به بنایی نو و زیباست، در حالی که مقصود از بازسازی ساختمان افزایش پایداری آن می باشد. در اصطلاح عرفی، زمانیکه افراد از بازسازی خانه صحبت می‌کنند در واقع منظورشان همان نوسازی خانه است.

 

بازسازی ساختمان اداری | بازسازی منزل ، آپارتمان و شرکت در استودیو معماری تجویدی

مدارک مورد نیاز بازسازی‌ساختمان

گواهی تعمیرات و مدارک لازم بر طبق قوانین بازسازی ساختمان جهت دریافت مجوز عبارتند از:

  • اصل و کپی سند مالکیت ملک
  • کپی شناسنامه یا کارت ملی مالک
  • کپی بنچاق ملک
  • جوابیه بیمه
  • جوابیه آتش‌نشانی
  • تکمیل فرم درخواست مجوز تعمیرات

در صورتی که بنا در بافت فرسوده قرار گرفته باشد، دریافت مجوز سازمان میراث فرهنگی نیز نیاز می باشد.

آغاز بازسازی ساختمان

برای انجام فرآیند بازسازی ساختمان باید تصمیم بگیرید که خودتان می‌خواهید، این کار را انجام بدهید یا ترجیح می‌دهید آن را به یک پیمان‌کار بسپارید. در صورتی که قصد برون‌سپاری کار را دارید، حتماً در قرارداد بازسازی، دقت کامل را داشته باشید. بهتر است در تنظیم این قرارداد با یک مشاور مورد اعتماد مشورت نمایید. شرکت‌های مهندسی زیادی در زمینه نوسازی و بازسازی ساختمان‌ فعالیت می‌کنند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها شرایط و تعرفه‌ها را مقایسه کرده و تصمیم معقولی بگیرید.

در قرارداد، هزینه بازسازی خانه یا نوسازی خانه نیز باید مانند تمام قراردادهای دیگر با ذکر ریزترین جزئیات به شکل کتبی ثبت شود. این جزئیات شامل تعیین سهم مالک و پیمانکار در تهیه تجهیزات و لوازم مورد استفاده، هزینه انجام پروژه، مدت زمان پروژه، اجرای نقشه توافق شده، دریافت مجوزهای مربوطه و… می باشد. مهم‌ترین نکته در زمان بستن قرارداد بازسازی یا نوسازی خانه، ضمانت پروژه در رابطه با تکمیل کار و جبران خسارت‌ها است.

استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرای ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد. برای دریافت خدمات، با کارشناسان ما در گروه استودیو بازسازی و معماری ویلای تجویدی تماس بگیرید.

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *