گالری ما

اطلاعات تماس

دیزاین اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب چند بخش دارد اولین بخش آن انتخاب رنگ مناسب برای تم اتاق خواب می باشد، باید از بین تمام رنگ ها یک رنگ مناسب که آرامش بخش باشد انتخاب کنید. رنگ ها تاثیرگذارترین عنصر در دکوراسیون هستند پس به آن اهمیت دهید و با دقت آن را انتخاب کنید. در این مقاله به دیزاین اتاق خواب خواهیم پرداخت.  استودیو طرح و ساخت تجویدی با به روز ترین متد، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرای ویلا در کردان ، بازسازی آپارتمان و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

دیزاین اتاق خواب

برای دیزاین اتاق خواب باید نکاتی رعایت شود که اتاق خواب شما بسیار کاربردی و زیبا شود. 

شما از اتاق خوابتان په استفاده هایی می کنید؟

آیا شما در اتاق خوابتان احساس آرامش می کنید؟

پس از روز سخت و طاقت فرسا چه کاری خستگی را ازشما دور می کند؟

پس از رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه ی دراز کشیدن روی تخت خواب و خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست پس بسیار مهم است محیطی ایجاد کنید که در آن احساس راحتی داشته باشید.

رنگ و انواع آن

معمولا و در حالت عادی هر فرد آخرین محیطی که چشمانش بسته می‌شود و به خواب می‌رود، و اولین جایی که بعد از بیدار شدن از خواب مشاهده می‌کند، فضای خانه و به صورت ریز بینانه‌تر، محیط اتاق خواب است.

به همین منظور قصد داریم انواع رنگ اتاق خواب از نظر روانشناسی و تاثیری که می‌توانند بر روی خواب و رفتار انسان داشته باشند را برای شما تشریح کنیم .

هنگام طراحی اتاق خواب باید به این توجه کنید که چگونه حس آرامش و امنیت را ایجاد کنید، تاثیرگذارترین نکته انتخاب رنگ دیوار ها و وسایل اتاق خواب می باشد زیرا این رنگ ها هستند که حس آرامش را ایجاد می کنند.

انواع رنگ‌ها به جهت بررسی به دو دسته کلی رنگ‌های تیره و روشن تقسیم می‌شوند. سپس رنگ‌های هر دسته را به زیردسته های سرد – گرم تقسیم می شوند.

تاثیر رنگ تیره در اتاق خواب از نظرروانشناسی (Dark mode)

دیزاین اتاق خواب | طراحی و اجرای ویلا در کردان و کرج | استودیو طرح و ساخت تجویدی

دو حالت کلی برای بیننده دارد:

یک؛ شخص احساس راحتی، مالکیت و عدم بی‌قراری کرده و محیط را از آنِ خود می‌داند که در این حالت تمام خستگی‌های خود را بیرون اتاق رها شده می‌بیند.

دو؛ شخص به محض ورود به اتاق با رنگ‌های تیره دچار احساس اضطراب و ناامنی کرده و به شدت خود را درگیر گذشته می‌بیند. در این حالت نه تنها احساس راحتی از وی سلب می‌شود، بلکه با گذشت زمان بر استرس‌های دورنی وی افزوده می‌شود. 

تاثیررنگ روشن در دیزاین اتاق خواب از نظر روانشناسی

رنگ های روشن سهم بیشتری در احساس خوشایند بودن محیط بازی می کند به طور مثال تمام اتاق‌های استراحت، مادرانی که فرزندان خود را در بیمارستان به دنیا می آورند روشن است. تا هر گونه تجمع آلودگی یا وجود ناهنجاری در محیط بلافاصله رویت شده و از بین برود. اتاق خواب با استفاده از رنگ روشن حس سر زندگی، روشنایی، شفافیت و همین طور نظافت را به افراد القا می کند.

طراحی ویلا در کردان

برای انتخاب رنگ اتاق خواب از نظر روانشناسی و طراحی نوبت بررسی رنگ‌های سرد و گرم است. ابتدا باید بدانیم که به چه رنگ‌هایی گرم و چه رنگ‌هایی سرد می‌گویند؟

رنگ‌های سبز، آبی، فیروزه‌ای، نقره‌ای و ترکیب هر یک از آن‌ها با سفید به طوری که پایه رنگ حفظ شود را جز دسته رنگ‌های سرد طبقه بندی می‌کنند. ذات این رنگ‌ها آرامش بخش است و خاصیت اطمینان دارد. برای اینکه در انتخاب رنگ اتاق خواب از لحاظ روانشناسی رنگ‌های سرد را انتخاب کنید، کار سختی پیش رو ندارید؛ چرا که پیش زمینه روحیات اکثر افراد این نوع رنگ‌ها را به خوبی درک کرده و با آن کنار می‌آید. مثال: رنگ‌های نارنجی، صورتی، قرمز، زرد و طلایی و ترکیب آن‌ها با یکدیگر (و نه سفید) جز دسته رنگ‌های گرم تلقی می‌شوند.

دیزاین اتاق خواب | طراحی و اجرای ویلا در کردان و کرج | استودیو طرح و ساخت تجویدی

آبی یا سبز، نقره‌ ای یا فیروزه‌ای، انتخاب‌های بی‌نظیر برای اتاق‌های خواب افراد مجرد و یا متأهل، دختر یا پسر، کوچک یا بزرگ هستند. گویی تمام این رنگ‌ها برای اتاق خواب ساخته شده‌اند و جزو رنگ های سرد هستند.

انتخاب سبک

انتخاب سبک دومین چیزی است که باید برای انتخاب آن تصمیم بگیرید، اینکه اتاق خواب تان به چه سبکی طراحی و دکوراسیون شود کاملا سلیقه ای است.مثل : سبک مدرن – کلاسیک و…

استودیو طرح و ساخت تجویدی یکی از دفاتر طراحی و اجرای ویلا در کردان و کرج می باشد، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *