گالری ما

اطلاعات تماس

رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است. تیم طراحی دکوراسیون داخلی استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه  بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

رنگ در دکوراسیون داخلی

دانستن روانشناسی رنگ ها بسیار مهم است . وقتی تاثیر رنگ ها را روی فضا بدانیم میتوانیم از رنگ درست و صحیح استفاده کنیم. تحقیقات علمی در مورد رنگ ها بیانگر این است که علاوه بر نقش رنگ ها به عنوان یک عنصر مهم در دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی ، بلکه وجود رنگ در دکوراسیون داخلی ، بر روی رفتار افراد و شخصیت آن ها موردی است که حتما باید به آن توجه کرد و آن را در نظر گرفت.تاثیر رنگ در دکوراسیون قهوه ای

برای این که بیشتر قابل لمس باشد، به عنوان مثال: هنگامی که برای اولین بار وارد خانه ای شدیم که دارای دکوراسیون با رنگ های شاد است، حس کاملا متفاوتی خواهیم داشت تا یک خانه ای که دکوراسیون آن از رنگ های تیر و خنثی استفاده کرده است.

این موضوع بیانگر این است که رنگ ها کاملا بر انسان تاثیر گذار هستند. لازم به ذکر است که فضایی که در آن مدت طولانی قرار داریم باید طوری طراحی و رنگ شود که مناسب شخصیت و روحیه ما باشد.تاثیر رنگ در دکوراسیون نارنجی

هنگامی که میخواهیم به فضایی رنگ ببخشیم، باید نور خورشید و زاویه تابش در طول روز را در آن فضا در نظر بگیریم. ابعاد مکان و فضا در انتخاب رنگ بسیار تاثیر گذار است. برای مثال برای فضای کوچک هرگز نباید از رنگ های تیره استفاده کرد. در انتخاب رنگ خانه هایی که دارای ارتفاع سقفی کوتاه هستند، نباید از رنگ های تیره استفاده نمود زیرا باعث کوچیکتر نشان دادن فضا می شود. به طور کلی بهتر است رنگ سقف ها از دیوارها روشن تر باشد تا آن رنگ روشن به فرد حس اعتماد و اطمینان را القا کند.

قوانین هماهنگ کردن رنگ ها

در دکوراسیون داخلی رنگ ها به سه گروه رنگ های سرد ، گرم و خنثی تقسیم می شوند، تناسب و میزان استفاده از رنگ ها در کنار هم بسیار مهم هستند.

هنگامی که طراحی دکوراسیون یک قضا را در دست می گیریم، باید به این  نکته توجه کرد که 60 درصد آن فضا از رنگ های خنثی و 40 درصد رنگ های سرد و گرم استفاده شود. تناسب رنگ ها و وجود رنگ های مکمل در کنار یکدیگر باعث افزایش کارایی و انرژی ان فضا و از همه مهم تر چشم گیر تر شدن آن فضا می شود. 

برای مثال در معماری اسلامی از رنگ پر ارامش ابی و فیروزه ای بسیار استفاده شده است، کنار این رنگ از رنگ کرم استفاده شده که با هم یک ترکیب رنگی ارامش بخشی را ایجاد کرده اند.

تاثیر رنگ در دکوراسیون طوسی

استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد. برای دریافت خدمات، با کارشناسان ما در گروه استودیو بازسازی و معماری ویلای تجویدی تماس بگیرید.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی در واقع رنگ هایی هستند که تاثیر گذاری آن ها بسیار کمتر از رنگ های سرد و گرم می باشد. استفاده از رنگ های خنثی به تنهایی باعث افسردگی شده و باید در کنار آن از ترکیب رنگی نیز استفاده نمود. در واقع رنگ خنثی شمال طیف طوسی، شیری، سفید، خاکستری، دودی، بژ، پلاتینی،کرم و آبی می باشد. به طور کلی رنگ های خنثی ماهیت و ذات ملایمی دارند و به هیچ عنوان از مد نخواهند افتاد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون خنثی

رنگ های گرم

رنگ قرمز، زرد و نارنجی جزو رنگ های گرم هستند. در واقع استفاده از این رنگ ها باعث افزایش ضربان قلب می شوند. حس تحریک پذیری و افزایش گردش خون باعث افزایش فعالیت های بدنی  افراد می شود. رنگ های گرم تداعی کنند نور خورشید شن  و آتش در طبیعت می باشند. رنگ های گرم به دلیل ویژگی های خاص که به محیط اضافه می کنند ، فضای بی روح را اصلاح می کنند.

رنگ های سرد

رنگ های آبی و سبز  به افراد آرامش القا می کنند. اگر اتاق شما بزرگ و بدون نورگیر خورشید است، استفاده از رنگ های سرد حتما با ترکیب رنگ گرم پیشنهاد می شود . اما برعکس اگر اتاق شما کوچک و پنجره بزرگی به روی خورشید دارد، از رنگ های سرد استفاده کنید. از طیف های رنگ سرد در سبک شبی شیک و مدرن بسیار استفاده میشود.رنگ در دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان اداری منزل و شرکت در کرج

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی اداره

استفاده از رنگ ها با محیط کاملا رابطه ی مستقیم دارند. در فضاهای اداری، بخش کارمندان میتوان از رنگ آبی استفاده کرد زیرا باعث ارامش میشود. در اتاق جلسات برای لوکس به نظر رسیدن میتوان از رنگ طوسی مات با طلایی استفاده کرد.تاثیررنگ دکوراسیون طیف رنگ

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی رستوران

در رستوران باید از رنگ هایی استفاده نمود که باعث افزایش اشتها شود به طوری که مشتریان به غذا خوردن ترغیب شوند که رنگ های طیف نارنجی میتواند به ما کمک کند.همچنین اگر در خانه قصد داریم تا یک آشپزخانه پر جنب و جوش داشته باشیم از ترکیب رنگ نارنجی و خاکستری میتوان استفاده نمود.

تاثیر جهانی رنگ ها

اگر دقت کنید در فضاهای سیاسی از رنگ های خاص استفاده میشود، برای مثال رنگ پرچم تمام کشورها را در نظر بگیرید اکثرا دارای رنگ سبز هستند. رنگ سبز نماد صلح و دوستی است و برخی از فضاها برای این که نشان دهند دارای قدرت و سلطنت هستند، از ترکیب رنگ مشکی و طلایی استفاده می کنند.

رنگ در دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان اداری منزل و شرکت در کرج

درباره تجویدی

استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد. برای دریافت خدمات، با کارشناسان ما در گروه استودیو بازسازی و معماری ویلای تجویدی تماس بگیرید.

منابع :

https://www.pinterest.com/pin/616430267727150907/

https://www.pinterest.com/pin/813884963895759223/

https://www.pinterest.com/pin/811914639058452766/

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=GGQTf4G5&id=C3B208FD2B4E3ACC8EA8D9AA3D77DF64AF00D3E2&thid=OIP.GGQTf4G5QpDeOmv__RDiOAHaCA&mediaurl=http%3a%2f%2fwww.koodakoo.com%2fimg%2fcms%2fNursery%2520Pics%2fNursery%2520gender%2520neutral%25202.jpg&exph=153&expw=564&q=%d8%b1%d9%86%da%af%d9%87%d8%a7%db%8c+%d8%ae%d9%86%d8%ab%db%8c&simid=608044493989478975&selectedIndex=5&ajaxhist=0

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=fTr4RaUi&id=850709E7C79715B14ABD463B975530D9AB42E801&thid=OIP.fTr4RaUiKtWT2PK8qR3RVAHaGd&mediaurl=http%3a%2f%2fdecoboom.ir%2fwp-content%2fuploads%2f2018%2f10%2fwarm-autumn-color-palette-warm-color-palette-using-the-color-wheel-its-easy-to-see-what-are-cool-and-warm-warm-color-palette-warm-autumn-color-palette-pinterest.jpg&exph=480&expw=550&q=%d8%b1%d9%86%da%af+%da%af%d8%b1%d9%85&simid=608002446242088617&selectedIndex=22&ajaxhist=0

نوبسنده : پدرام تجویدی

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *