گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی نمای ساختمان مدرن

طراحی نمای ساختمان مدرن

اصول  طراحی نمای ساختمان مدرن ، نما یک ساختمان یکی از مهمترین عواملی است که یک ساختمان دارا میباشد . به همین دلیل طراحیی نمای ساختمان یکی از مرحله هایی مهم از طراحی یک ساختمان محسوب می شود. طراحی نمای ساختمان که در بسیار ی از موارد بدون اختصاص توجه و دقت کافی به صورت یک روند روتین صورت می گیرد . نادیده گرفتن اصول به بی هویتی ساختمان و بافت شهر منجر شود.

طراحی یک نمای آپارتمان جذاب و اصولی باعث میشود قیمت ساختمان شما بالا برود و تاثیر رروی قیمت واحد ها داشته باشد . چرایی این موضوع به این دلیل است که نمای ساختمان اولین عامل در جذب افراد میباشد .

طراحی نمای مدرن کرج

وقتی شما یک طراحی نمای ساختمان ایده آل دارید که به اصول طراحی نمای مد رن توجه کرده باشید. دانستن همین اصول طراحی نما است که میتواند یک معمار را موفقیت کند و یک نمای تاثیر گذار طراحی کرد.

هر نقطه از دنیا و این جهان ویژگی ها منحصر به فردی در زندگی و فرهنگ آن مردم و جامعه دارد . که معماری آن منطقه را تشکیل میدهد . مدرنیسم در کل دنیا فراگیر شده است و فارق از فرهنگ هر منطقه وارد معماری شده است . و مدتی است شهر ما دچار ساختمان های مدرن هرچند کم در مقابل ساختمان کلاسیک نما رومی شده است.ما میتوانیم این سبک را با معماری ایرانی خود تلفیق کنیم و یک نمای منحصر به فرد وایرانی وخاص داشته باشیم.طراحی نمای ساختمان مدرن کرج شرکت معماری

اساس طراحی نمای ساختمان مدرن اشکال ساده ، خطوط صاف و مستقیم میباشد .در این نوع طراحی نما حداثل آیتم تزیینی باید رعایت شود . فلسفه سبک مدرن بر مبنای سادگی به دور از تزیینات و تجملات است .

مصالح نمای ساختمان مدرن

در طراحی نمای ساختمان مدرن باید به متریال و مصالح مناسب توجه زیادی باید کرد .در طراحی نمای ساختمان مدرن مصالح و متریال ها فلزات ، شیشه ، سیمان ، بتن اکسپوز ، واش بتن (بتن شسته) که همگی به لطف صنعت مدرن در اختیار ما است .مصالح نمای مدرن

رنگ نمای ساختمان مدرن

 در طراحی نمای مدرن باید از رنگ های خنثی استفاده شود . انتخاب صحیح رنگ نقش بسیار تاثیر گذار است . اساس رنگ های خنثی مانند بژ ، سفید ، مشکی ، طوسی و طیف رنگی قهوه ای از رنگ های مورد استفاده در سبک طراحی نمای ساختمان مدرن میباشد .

طراحی نمای مدرن اجری

تناسب نمای ساختمان مدرن

تناسب در نمای ساختمان با محیط اطراف نیز از جمله مواردی است که باید به آن دقت بسیاری کرد . یک ساختمان در دل یک محله و یک شهر است پس باید به زیبایی نمای ساختمان خود و شهر اهمیت دهیم که نمای آپارتمان ما با شهر تناسب داشته باشد.

البته قابل ذکر است منظور از هماهنگی و تناسب آپارتمان هایی با نماهای یک شکل نیست . بلکه به معنای تفاوت در عین هماهنگی و داشتن خط آسمان مناسب است .

پیوستگی در نمای ساختمان باید در کل نما دیده شود . این به این معنی است که تمام قسمت های نمای یک ساختمان باید به گونهای طراحی و اجرا شود که قسمت های مختلف در نظر گرفته شده و در تمامی عوامل نما  اجرا شود . اگر بخواهیم کلی بگوییم یک نمای پیوسته نمایی خواهد بود که بتواند آن را به عنوان یک دید و نه مجموعه ای از فرم های پراکنده که هر کدام ساز خود را میزنند. ریتم در یک نما   به این معنی است که عنصر و عوامل تشکیل دهنده نما باید دارای یک نوع نظم و ترتیب باشد .

اینم نظم در طراحی نمای ساختمان باید در خطوط ، صفحات و احجام به کار رفته در نما دیده شود. حتی فضاهای خالی به کار رفته در نما نیز شامل این موضوع میشوند . ریتم در طراحی نمای ساختمان مدرن انسجام عناصر به کار رفته در قالب یک ساختار سازمان یافته بصری است . به زیبا ساده بخوایم بگوییم طراحیی که از نظر بصیری سنگینی نداشته باشد و یکدست و چشم نوار باشد .

https://www.instagram.com/p/B84O7jdjBP9/

 

شفافیت بصری نمای ساختمان مدرن

شفافیت بصری در یک نمای ساختمان یا آپارتمان به معنی استفاده از پنجره های بیشتر است. یک نمای آپارتمان صلب ، با حجم خشک وخشن مسلما و قطعا نمیتواند جذاب و چشم انداز باشد . پنجره و بازشوها جز آ عوواملی به شماره میایند که در طراحی نمای ساختمان نقش ایجاد کننده شفافیت را بر دوش میکشند .

نحوه قرار گیری پنجره ها و محل قرار گیری و ریتم این قرار گیری نکتی است که رابطه مستقیم با طراحی نمای مدرن دارد.

طراحی نمای ساختمان مدرن خاص

نورپردازی نمای ساختمان مدرن

نورپردازی در نمای آپارتمان باعث میشود ساختمان در شب همان زیبایی روز را داشته باشد و نکته تاثیر گذار در زیبایی نمای مدرن است . پس یه طراحی نمای خوب باید دارای نورپردازی خوب و چشم نواز باشد . نور میتواند به خصوصیات ساختمان شما تاکید کند و آن را به رخ بکشد در نورپردازی ساختمان های مدرن باید حتما به این نکته توه کرد که رنگ نورهای باید حتما کنترل شده باشد و مناسب این سبک باشد.

 

منابع :

https://www.pinterest.com/pin/497014508877770581/

https://www.pinterest.com/pin/363806476140371939/

https://www.pinterest.com/pin/757801074777648220/

نویسنده : پدرام تجویدی

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *