گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی نمای کلاسیک ساختمان 

طراحی نمای کلاسیک ساختمان 

توجه به سبک نمای ساختمان بسیار مهم و ضروری است. اگر سبک طراحی نمای خود را مشخص کنیم میتوانیم یک نمای اصولی و چشم نواز داشته باشیم . توجه به سبک کلاسیک و طراحی نمای کلاسیک به دلیل وجود جزییات فراوان ، بیشتر کارفرمایان مشتاق به انتخاب این سبک میکند .

https://www.instagram.com/p/B-Kb0tpjTDr/

باید اشاره کرد که فارغ از تاثیر گذاری خوب و یا بد نمای کلاسیک و نمای رومی بر سیمای شهر و فرهنگ شهری ، نمای کلاسیک و رومی تاثیر مثبت بر روند فروش ساختمان دارد. در بازار امروز ، طراحی نمای کلاسیک و سبک کلاسیک یکی از فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت ساختمان و زمان فروش آن میباشد .

نمای کلاسیک رومی مدتی است از سوی شهرداری ها با ان مقابله میشود مانند شهر کرج که نمای کلاسیک رومی  در کرج ممنون شده است . و شهرداری ها به طراحی ساختمان های مدرن دعوت می کنند . نمیتوان کار این قانون شهر داری را کاملا غلط و اشتباه دانست .

چون رسیدگی به بافت شهری و سیمای شهر بسیار امری مهم است . همچنین وجود ناخوانا بودن این سبک با فرهنگ کشور میتوانند شهر را دچار مشکل کند.ما باید بجای استفاده از نمای کلاسیک رومی از معماری کلاسیک ایران باستان استفاده کرد که ریشه در معماری کشورمان دارد.

اصول  طراحی نمای ساختمان ، نما یک ساختمان یکی از مهمترین عواملی است که یک ساختمان دارا میباشد . به همین دلیل طراحیی نمای ساختمان یکی از مرحله هایی مهم از طراحی یک ساختمان محسوب می شود. طراحی نمای ساختمان که در بسیار ی از موارد بدون اختصاص توجه و دقت کافی به صورت یک روند روتین صورت می گیرد . نادیده گرفتن اصول به بی هویتی ساختمان و بافت شهر منجر شود.

طراحی نمای کلاسیک اپارتمان

 

مصالح نمای کلاسیک ساختمان

استفاده از مصالح گران قیمت مانند سنگ های گرانیت و مرمر و … در تصویر اکثر افراد نشان دهنده ساختمانی لوکس میباشد . نمای ساختمان از جمله اتفاقات یک ساختمان میباشد که ببینده در اولین نگاه با آن مواجه می شود . دقت در انتخاب متریال مناسب و با کیفیت میتواند پروژه طراحی نمای کلاسیک را به بهترین نحو به نمایش گذارد.

یکی از دلایل گسترش نمای کلاسیک در دسترس بودن مصالح آن است. در ایران وجود معادن سنگ بسیار و متعدد از جمله سنگ تراورتن و انواع دیگر سنگ که مردم به انان تمایل دارند در نمای کلاسیک و رومی استفاده میشود .طراحی نمای کلاسیک رومی

تناسب نمای کلاسیک ساختمان

تناسب در نمای ساختمان با محیط اطراف نیز از جمله مواردی است که باید به آن دقت بسیاری کرد . یک ساختمان در دل یک محله و یک شهر است پس باید به زیبایی نمای ساختمان خود و شهر اهمیت دهیم که نمای آپارتمان ما با شهر تناسب داشته باشد.

البته قابل ذکر است منظور از هماهنگی و تناسب آپارتمان هایی با نماهای یک شکل نیست . بلکه به معنای تفاوت در عین هماهنگی و داشتن خط آسمان مناسب است .

پیوستگی در نمای ساختمان باید در کل نما دیده شود . این به این معنی است که تمام قسمت های نمای یک ساختمان باید به گونهای طراحی و اجرا شود که قسمت های مختلف در نظر گرفته شده و در تمامی عوامل نما  اجرا شود . اگر بخواهیم کلی بگوییم یک نمای پیوسته نمایی خواهد بود که بتواند آن را به عنوان یک دید و نه مجموعه ای از فرم های پراکنده که هر کدام ساز خود را میزنند. ریتم در یک نما   به این معنی است که عنصر و عوامل تشکیل دهنده نما باید دارای یک نوع نظم و ترتیب باشد .طراحی نمای کلاسیک تقارن

اینم نظم در طراحی نمای ساختمان باید در خطوط ، صفحات و احجام به کار رفته در نما دیده شود. حتی فضاهای خالی به کار رفته در نما نیز شامل این موضوع میشوند . ریتم در طراحی نمای ساختمان مدرن انسجام عناصر به کار رفته در قالب یک ساختار سازمان یافته بصری است . به زیبا ساده بخوایم بگوییم طراحیی که از نظر بصیری سنگینی نداشته باشد و یکدست و چشم نوار باشد .

تقارن نمای کلاسیک ساختمان

همه چیز و همه ی عناصری که در این سبک استفاده میشود باید تعادل باشد . و در یک محور و امتداد باید باشد . داشتن تقارن در نمای کلاسیک یک اصل در این سبک است و باید رعایت شود.

نورپردازی نمای کلاسیک ساختمان

نور پردازی با رنگ های گرم و ملایم باید استفاده کرد . نورپردازی در نمای آپارتمان باعث میشود ساختمان در شب همان زیبایی روز را داشته باشد . پس یه طراحی نمای خوب باید دارای نورپردازی خوب و چشم نواز باشد . نورپردازی میتواند به خصوصیات ساختمان شما تاکید کند و آن را به رخ بکشد در نورپردازی ساختمان های مدرنباید حتما به این نکته توه کرد که رنگ نورهای باید حتما کنترل شده باشد و مناسب این سبک باشد.

منابع :طراحی نمای کلاسیک نور اپارتمان

https://www.pinterest.com/pin/401453754283845837/

https://www.pinterest.com/pin/371335931770669224/

نویسنده : پدرام تجویدی

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *