گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی ویلا چگونه است؟

ویلا مکانی جهت استراحت و آرامش انسان های امروزی به دور از مشکلات و گرفتاری های شهری و آلودگی های محیطی می باشد. که از این رو طراحی ویلا تفاوت هایی با ماهیت المان هایی دارد که در طراحی ساختمان های مسکونی شهری در نظر گرفته می شود. در این مقاله به طراحی ویلا چه داخلی و خارجی خواهیم پرداخت. استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

آشنایی با طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا می بایست گِرد این ایده صورت پذیرد که مکانی برای آسایش و آرمیدن و دوری از معضلات زندگی شهری باشد. در نتیجه فضا ها گسترده تر و استفاده از نور طبیعی بیشتر خواهد بود و تمرکز از بخش هایی که بر زندگی روتین یک خانواده دلالت دارد به قسمت هایی جهت تفریح و گذران اوقات خوش مانند استخر، اتاق بازی، محوطه و فضای سبز، آلاچیق و.. تغییر می نماید. طراحی‌ویلا یکی از مباحث پرچالش و بحث بر انگیز امروزی در بحث طراحی معماری در کشور می باشد. برای درک هر چه بهتر نحوه طراحی‌ویلا نخست به تعریف ویلا می پردازیم.

ویلا ساختمانی می باشد که از اضلاع گوناگون قابل رویت است و دارای نماهای طراحی شده از سمت هر یک از اضلاع ساختمان می باشد. بیشتر ویلاها در خارج از شهرهای بزرگ و یا در مناطق خوش آب و هوا ساخته می شوند. طراحی‌ویلا در داخل شهر به ندرت انجام می شود، که باید متناسب با ضوابط شهری هر شهر تغییر کند. در طراحی ویلا اغلب ساختمان ها، ویلاها دارای یک مجاورت مرکزی و در اطراف، توسط باغچه ها و آب نماها و گیاهان و درختان احاطه شده است. هرچند مواردی نیز پیش می آید که ساختمان ویلا از این قاعده پیروی نکند، که مرسوم نیز نمی باشد. در صورتی که ملاحضات منطقی در طراحی آن به کار نرفته باشد حتی ویلا را از حالت استاندارد نیز خارج می نماید.

طراحی داخلی‌ویلا

همانطور که در آغاز مطالب شرح دادیم با توجه به کاربری متفاوت ویلا نسبت به ساختمان های مسکونی در طراحی داخلی ویلا با محدودیت های کمتری روبرو هستیم، ساختمان ویلا از چند جهت و در فرم ایده آل از سمت تمامی اضلاع آزاد می باشد و امکان استفاده از نور طبیعی بیشتر می شود. درب ها و پنجره های اضلاع خارجی بزرگتر و از شیشه های قدی استفاده می شود. ضمن اینکه سقف ویلا ارتفاع بیشتری دارد و جای کار برای طراحی‌داخلی بیشتر فراهم می شود، فضا های داخلی و خارجی بسته به سبک و مدل اجرایی جدا یا پیوسته به یکدیگر هستند.

امکاناتی همچون اتاق بازی استخر و سونا مطبخ و آشپزخانه ها همینطور اتاق های مهمان و.. دست طراح را در طراحی داخلی ویلا باز می گذارد. ارتباط با محیط های خارجی از طریق تراس یا بالکن های طبقات نیز انجام می شود و امکان فرم دهی و هارمونی فضاهای سبز با فضاهای داخلی فراهم می شود که هریک بسته به انتظارات و کاربری ساکنین طراحی و اجرا می شوند.

طراحی داخلی ویلا | استودیو معماری تجویدی مجری طراحی ویلا در کرج ، تهران و کردان

طراحی خارجی ویلا

بعد از طراحی فضاهای داخلی ویلا به لند اسکیپ یا چشم انداز ویلا و فضاهای خارجی خواهید رسید. به کارگیری طراحی محوطه و فضای سبز و باغ و باغچه ها به همراه آب نما ها و مسیر های ورودی و الملن هایی مانند باربیکیو و آلاچیق و.. همگی در یک طرح هارمونیک و همگن فضای مفرحی جهت آسایش ساکنین و استفاده مناسب و لذت بخش از محیط های خارجی ویلا را در بر خواهد داشت. در طراحی و اجرای خارجی ویلا محوطه سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که متناسب با دیوار های خارجی ساختمان ویلا و طراحی نمای ویلا، همگی در یک تم وابسته به سبک و فرم ویلای مورد نظر طراحی و اجرا می شوند.

درباره تجویدی

استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد. برای دریافت خدمات، با کارشناسان ما در گروه استودیو بازسازی و معماری ویلای تجویدی تماس بگیرید.

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *