گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی نمای ساختمان در کرج

طراحی نمای ساختمان در کرج

در دنیای امروز طراحی نمای ساختمان خاص و منحصر به فرد یکی از اولویت های بسیاری از کارفرمایان است . بعضی از افراد فکر میکنند که داشتن یک نمای زیبا لزومی ندارد در کنار یک طراحی زیبا به اصول طراحی نما باید توجه کرد . طراحی نمای ساختمان در کرج باعث افزایش قیمت آن ساختمان میشود هر چقدر نمای ساختمان چشم گیر تر و اصولی تر باشد باعث سریع تر فروخته شدن واحد های آن ساختمان میشود.

 

گروه استودیو طراحی و ساخت تجویدی با تجربه طراحی نما در شهر کرج و با بهرگیری از افراد متخصص در این زمینه میتواند امادگی خود را در طراحی پروژهای طراحی نمای ساختمان در کرج کمک کند برای استفاده از مشاوره رایگان استودیو تجویدی میتوانید اینجا کلیک کنید.

 

استودیو طراحی و ساخت تجویدی

طراحی نما ساختمان در کرج کلاسیک

طراحی نما ساختمان که در بسیار از موارد بدون اختصاص توجه و دقت کافی به صورت یک روند صورت میگیرد ، میتواند نادیده گرفتن اصول به بی هویتی ساختمان و بافت شهر منجر شود . این به این معنی است که کیفیت طراحی نمای یک بنا نه تنها در زیبایی آن بنا که در سطح شهری تاثیر گذار است.

یکی از مهمترین عامل های زشتی و سردرگمی در کوچه های شهر با آن مواجه هستیم همین بحث عدم توجه هنگام طراحی نمای ساختمان به بافت منطقه است. در بسیاری از موارد شاهد همسایگی های یک ساختمان آجری در کنار یک نمای رومی سنگی هستیم که چه از نظر مصالح چه زیبایی و چه خط آسمان هیچ ربط و هماهنگی باهم ندارند.طراحی نمای ساختمان در کرج مدرن

یک نکته ای که باید به آن توجه کرد در طراحی نمای ساختمان عدم استفاده از عناصر متعدد و پراکنده است . در واقع حفظ سادگی در نما باعث جذابیت آن نما میشود . یک نمای ساده اگر دارای حداقل عناصر باشد. 

وقتی تناسب و کیفیت طراحی دارا باشد خیلی زیبا تز و مفهمومی تر از یک نمای شلوغ که تعدد عناصر بی ربط و در هم ریخته است.نمای یک ساختمان دارای عناصر تشکیل دهنده آن نما است ، که بسیار به کیفیت بصری نما تاثیر خواهد گذاشت.

نمونه کارهای طراحی نمای ساختمان در کرج

طراحی نما بر اساس بودجه کارفرما

سطح مالی و مقدار بودجه ی کارفرما یکی از مهمترین و اصلی ترین عوامل است . یک مهندس معمار درباره طراحی یک نما باید طراحی ، به زیباترین و اصولی ترین نمای ساختمان فکر کند ولی در ابتدا وقبل از طرح باید بودجه کار فرما را درنظر بگیرد.

مصالح در طراحی نما

یک طراحی نمای ساختمان باید طبق  شهر یا منطقه ای که هست تعریف شود . یعنی مطابق با اقلیم آن منطقه از مصالح استفاده کرد. برای مثال  در هارهای مرکزی کشورمان  مانند اراک اصفهان نمای با متریال یا مصالح سنگ به شدت پیشنهاد میشود چون مطابق اقلیم ان منطقه است . در شهرهایی مانند یزد از مصالح مانند اجر به سبک و شیوه اجرا های جدید پیشنهاد میشود .طراحی نمای ساختمان در کرج مصالح

برای دیدن نماهای اجر بافت شما را به دیدن این ویدیو دعوت میکنیم.

 

شفافیت بصری در طراحی نما

شفافیت در یک نمای ساختمان یا آپارتمان به معنی استفاده از پنجره های بیشتر است. یک نمای آپارتمان صلب ، با حجم خشک وخشن مسلما و قطعا نمیتواند جذاب باشد . پنجره و بازشوها جز عواملی به شماره میایند که در نمای ساختمان نقش ایجاد کننده شفافیت را بر دوش میکشند . نحوه قرار گیری پنجره ها و محل قرار گیری و ریتم این قرار گیری نکته ای است که رابطه مستقیم با نمای ساختمان دارد.طراحی نمای ساختمان در کرج پنجره

نورپردازی در طراحی نما

نمای آپارتمان اولین عامل ارتباط دهنده وجذب کننده افراد و به نوعی معرف نوع و کیفیت ساختمان است. نورپردازی در طراحی نمای ساختمان یکی از عامل های تاثیر گذار در ساختمان است .نورپردازی نمای ساختمان به صورت های مختلفی انجام میشود.طراحی نمای ساختمان در کرج در شب

در بعضی از ساختمان ها کل نمای ساختمان نورپردازی میشود. ولی در بعضی از نماها برای برجسته کردن بخشی از نما نورپردازی قوی تری نسبت به سایر عناصر دیگر نما انجام میشود.نورپردازی در نمای آپارتمان حتما باید با توجه به سبک طر احی نما صورت پذیرد . نما کلاسیک یا مدرن باشد در نورپردازی تاثیر مستقیمی دارد.طراحی نمای ساختمان در کرج نورپردازی

نور پردازی و مصالح باید با یک دیگر هماهنگی و هم خوانی داشته باشد. باید به نکته ای در نور پردازی نمای ساختمان توجه کرد که وقتی نورپردازی در نمای یک ساختمان عدم ساز گاری داشته باشد با همسایگی باعث اغتشاش دید بصری میشود و صورت خوشی برای منطقه ندارد. زیرا  نمای یک ساختمان در شهر کرج  در شب تنها با استفاده از نورپردازی قابل مشاهده و دید است ، تا حدی برای بنا ضرروی هم است . در گذشته نورپردازی فقط در مکان های تجاری کاربردی بود اما در حال حاضر در ساختمان ها یک باید تلقی میشود..

حتما بخوانید : طراحی نمای ساختمان های یک طبقه

در ساختمان های یک طبقه چون ارتفاع بلندی نداریم باید از جزییات کم استفاد کرد . دلیل این اصل این است که جزییات زیاد باعث میشود تناسب و زیبایی نمای ساختمان بهم بریزد . درواقع سبک پیشنهادی برای ساختمان های یک طبقه سبک مدرن و مینیمال است . که در طراحی ویلاها بسیار دیده میشود در واقع جزییات کمتر باعث می شود نمای بنا دلچسب تر باشد.

منابع

https://www.pinterest.com/pin/587719820109423047/

https://www.pinterest.com/pin/401805598006291698/

https://www.pinterest.com/pin/257620041169672084/

نویسنده: پدرام تجویدی

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *