گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان یکی از مهم ترین های عوامل در ساختمان است . مهندس تجویدی در استودیو طراحی و ساخت تجویدی یک جمله معروف دارد درباره طراحی نمای ساختمان که میگوید نما به عنوان لباس ساختمان است و باید هر ساختمان لباس خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد . پس باید برای لباس ساختمان خود که چشم گیر تر ، کاربردی تر ، زیباتر باشد باید تلاش کرد .

طراحی نمای ساختمان

تعریف نما

نمای ساختمان که منظره خارجی بنا را تشکیل می دهد . در معرض دید عموم قرار دارد که شامل حجم آن در مرحله اول و بعد اجزا آن یعنی سطوح باز و بسته و تقسیم کننده های عمودی و افقی می باشد .

 

اهمیت اصول طراحی

در نما باید به کیفیت مصالح دقت کنیم . ساختمان شما می تواند به گونه ای طراحی شود که یک اثر هنری و جذاب باشد . طراحی خوب می تواند به ساختمان شما معنا ببخشد ، در واقع هویت بدهد . وقتی نما خوب و معمارانه طراحی شود می تواند ساختمان را به نسبت سایر ساختمان ها ، متفاوت کند .

طراحی نما

 

 

 

 

 

 

 

 نمای ساختمان به سبک های مختلفی انجام می شود . سبک کلاسیک و نمای رومی در شهر بسیار دیده می شود . که متاسفانه مناسب معماری  کشور ما نیست . اقدام شهرداری ها نسبت به ساخت نماهای رومی اوج گرفته و مخالف این نوع سبک هستند .  سازنده های که بر این تصور هستند که وقتی نمای ان ها رومی طراحی شود می توانند ساختمان خود را با قیمت بالا بفروش برسانند .

طراحی ساختمان نما

نما به سبک مدرن با استفاده از اجر میتواند نمای گرمی به ساختمان های مسکونی بدهد . باید اینجا متذکر شد که ساختمان تجاری باید با متریال خاص و منحصر به فرد کار شود تا دیده شده و بتواند نظر مشتریان را به خود جلب و آنها را به حضور در آن فضا ترغیب نماید،این امر تنها با استفاده از طرحی نو و متریال های منحصر به طرح امکان پذیر است. فراموش نکنید نمای تجاری رابطه مستقیم با درآمد شما دارد .

https://www.instagram.com/p/B–B6G8Dd4D/

 

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *