گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی پلان مسکونی

از اوایل صنعت ساختمان سازی طراحی پلان مسکونی به دست افرادی خاص قرار گرفت، که تخصص زیادی در این زمینه دارند. برای اینکه کسی خانه ی مدرن یا به روزی داشته باشد باید عرصه ها را در پلان مسکونی خود شناسایی کند. در این مقاله به طراحی پلان مسکونی می پردازیم. استودیو طرح و ساخت تجویدی با به روز ترین متد، بازسازی شرکت، طراحی ویلا در سرخاب ، بازسازی آپارتمان در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

پلان مسکونی

طراحی پلان مسکونی

در سال های اخیر با وجود تکنولوژی و دسترسی راحت افراد به اینترنت و حجم زیادی از اطلاعات، درباره طراحی دکوارسیون داخلی و پلان های مسکونی می توان به، به روز ترین سبک های دکوراسیون داخلی و ترند های سال در دیزاین منزل دسترسی پیدا کرد و در خانه یا محل کار خود اجرا کرد. اما نکته اینجاست که درباره موضوع طراحی پلان و جایگذاری فضاها این مورد صدق نمی کند. 

پلان مسکونی عرصه بندی

نکات اصولی و کاربردی در طراحی پلان معماری

در پلان مسکونی باید به عرصه بندی خصوصی و عمومی فضا توجه کرد، یعنی فضای اتاق خواب که کاملا خصوصی است مقابل دید یا زاویه دید مهمان که در قسمت پذیرایی نشسته است نباشد. 

طراحی پلان مسکونی | طراحی ویلا در سرخاب | بازسازی آپارتمان در کرج | استودیو تجویدی

در واقع نکته مهم در طراحی پلان ، تفکیک عرصه های فضای عمومی و خصوصی می باشد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد قرار گیری آشپزخانه به درب ورودی می باشد، که باید نزدیک باشد زیرا فردی که ساکن منزل مسکونی است زمانی که با حجم خرید زیاد وارد خانه می شود مصافت طولانی را طی نکند. 

پلان مبلمان

فضاها از نظر متراژ استاندارد های خود را داشته باشند. ایرانی ها همیشه علاقه به حال بزرگ دارند و اتاق ها را کوچک در نظر می گیرند. که این کار اشتباه است، هر فضا باید متناسب با نوع استفاده اشخاص در نظر گرفته شود.

حتما بخوانید     

در ادامه این مطلب به مسائلی که مربوط به دکوراسیون و دیزاین پلان مسکونی است اشاره خواهیم کرد. در مقاله های دیگر سایت درباره ریز ترین نکات توضیح داده ایم. 

دکوراسیون داخلی در پلان مسکونی

رنگ در طراحی پلان معماری یکی از مهم ترین عواملی است که به فضا روح می بخشد. در واقع یک دکوراسیون صحیح و اصولی به دانش عمیقی از رنگ ها وابسته است. وقتی افراد روانشناسی رنگ ها را بدانند در واقع فضایی را طراحی خواهند کرد که با روحیه شما و شخصیت شما هم خوانی دارد.
وقتی در دیزاین مسکونی شما از متریال های بافت دار استفاده می شود، در حقیقت به فضای خانه خود عمق بخشیده اید.

طراحی پلان مسکونی | طراحی ویلا در سرخاب | بازسازی آپارتمان در کرج | استودیو تجویدی

بعضی از افراد بر این باور هستند که با رنگ کردن یک دیوار خانه، فضای خانه خود را دلنشین کرده اند اما این اشتباه است. بخش مهم به کارگیری بافت ها و استفاده از اکسسوری هایی که بافت دارند می باشد چرا که به خانه شما جان می بخشد. برای مثال یک رو میزی پشمی کنار یک مجسمه کاملا منیمال را تصور کنید یا در سبک ایرانی یک رومیزی سوزن دوزی شده یا ترمه کنار یک جا شمعی چوبی به فضای شما روح می بخشد و بسیار فضا را دلنشین می کند.

طراحی پلان مسکونی

استودیو طرح و ساخت تجویدی با به روز ترین روش ساخت و طراحی ، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرای ویلا در سرخاب ، بازسازی آپارتمان و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه، به واقعی ترین و بهترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *