گالری ما

اطلاعات تماس

مراحل بازسازی خانه های قدیمی

با وجود ساخت و سازهای فروان و تغییر در سبک زندگی، خانه های حیاط دار ( ویلایی ) جای خود را به آپارتمان ها داده اند. خانه‌های قدیمی دارای قدمت برای زندگی راحت و بدون دردسر چندان مناسب نمی باشند، بنابراین بهترین راه اقدام به بازسازی است. در ادامه با راهنمای جامع بازسازی خانه های قدیمی با ما همراه باشید. تیم طراحی دکوراسیون داخلی استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

بازسازی خانه های قدیمی چگونه است

در ابتدا به این موضوع باید توجه نمود که خانه های قدیمی به مراحل مختلف تعمیر نیاز دارند که آن را با دو روش بازسازی و نوسازی بیان می کنند. به طور کلی نوسازی به معنای کارهای سطحی چون رنگ آمیزی است،اما بازسازی شامل تغییرات عمیق‌تری چون تعمیر و تعویض لوله کشی‌ها و جا به جایی دیوارها می‌شود. به طور عمده برای ایجاد تغییرات در خانه های قدیمی و ویلایی از بازسازی استفاده می کنند تا به بهترین نتیجه ممکن برسند. بازسازی خود به چند روش تقسیم می شود که هر کدام به منظور خاصی در اجرا مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

انواع بازسازی خانه های قدیمی

برای ایجاد تغییر در خانه‌های قدیمی نیاز به روش های مختلف است. با توجه به قدمت، نوع بافت، معماری و میزان آسیبی که به خانه وارد شده نوع بازسازی را انتخاب خواهند نمود. به طور کلی می توان گفت در بازسازی خانه های قدیمی از دو روش سبکی و حفاظتی استفاده می کنند که به آن ها می پردازیم.

باسازی حفاظتی

با گذشت زمان خانه های قدیمی دچار آسیب های زیادی شدند و همین امر  نیاز به اجرای عملیات‌های بازسازی عمیق‌تری را ایجاد خواهد نمود. به بیانی دیگر در این روش، بنای ساختمان از لحاظ ساختاری فرسوده شده است. هدف از این نوع بازسازی تقویت ساختار به کمک تعمیر بخش‌های اصلی آن از جمله دیوار‌ها و ستون‌ها خواهد بود. در بازسازی حفاظتی خانه های قدیمی به دلیل حساس بودن موضوع باید بررسی‌های دقیق در خصوص شرایط و چگونگی اجرای بازسازی صورت گیرد.

بازسازی سبکی

ممکن است که تغییر مد نظر برای منزل فقط در حیطه ی سبک و معماری خانه‌ای باشد به طوری که بازسازی را با کمترین تغییرات در سبک معماری به پیش ببرد. البته لازم به ذکر است که این موضوع به معنای تعمیر یا تعویض نکردن بضی از قسمت‌های خانه نیست، بلکه به معنای رعایت سبک در اجرای عملیات مختلف معماری می باشد. به عبارتی شما بخش‌ها و قطعات خانه را با قطعاتی کاملاً مشابه و جدید جایگزین نمایید.

شروع‌بازسازی

پس از توافق با تیم متخصص و مجرب بازسازی، با توجه به برنامه زمانی عملیات شروع خواهد شد. در این مرحله از بازسازی خود شامل مراحلی است که تا درجه زیادی به میزان بازسازی بستگی خواهد داشت و به طور کلی می‌توان آن‌ها را به صورت فهرست وار در چند مورد زیر خلاصه کرد.

  • نکته حائز اهمیت در بازسازی نمای خارجی این است که تجهیزات ایمنی مناسب در عابر پیاده نصب گردد.
  • اطمینان یافتن از قطع بودن گاز، برق و آب در سیم کشی‌ها و لوله کشی‌های داخلی خانه
  • تمام تأسیسات مکانیکی چون شیرآلات، کابینت‌ها، درب و پنجره‌ها را جدا نمود.
  • تخریب و کندن کاشی‌ها و سرامیک‌های کف در بخش‌های مختلف خانه های قدیمی از جمله پذیرایی، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی

درباره تجویدی

استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد. برای دریافت خدمات، با کارشناسان ما در گروه استودیو بازسازی و معماری ویلای تجویدی تماس بگیرید

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *