گالری ما

اطلاعات تماس

ویلا با نمای سنگی

ویلا با نمای سنگی

نمای یک ویلا بسیار مهم در واقع یکی از ارکان مهم طراحی است به قول مهندس تجویدی مدیرعامل استودیو معماری تجویدی “نمای خوب و اصولی از نظر طراحی یک پوسته و لباس مناسب برای یک ساختمان است “. ویلا با نمای سنگی میتوان جز پرطرفدار ترین نما در نمای ساختمان ویلایی نماگذاری شود . ویلا با نمای سنگ حتما مستلزم این نیست که به سبک کلاسیک طراحی شود .میتوان یک ویلای مدرن مینیمال با متریال نمای سنگ داشت . سنگ نما درواقع یک روح و جان تازه به ساختمان میبخشد .

نمای سنگی

انواع سنگ نمای ساختمان 

سنگ نما از نظر استحکام و مقاومت بهتر و ماندگاری یا دوام بالا و زیبایی به چند دسته متفاوت تقسیم می شود . برای داشتن ویلا با نمای سنگی سنگ های متفاوتی از قبیل اذرین ، دگرگونی و رسوبی به عنوان سنگ نمای ویلا میتوان استفاده کرد . 

سنگ نما

 

مقاله بازسازی خانه روستایی

https://pedramtajvidi.com/1399/09/04/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c/

سنگ نما تروارتن 

نوع دیگر از سنگ که در نمای ساختمان ویلایی میتوان استفاده کرد . سنگ نمای تراورتن میباشد . سنگ نما تراورتن و دیگر گونه های متراکم سنگ اهک همانند سنگ مرمر توسط صنایع سنگ سازی ساختمن طبقه بندی شده اند .

سنگ های اذرین از ماگما تشکیل شده اند که مخلوطی از مواد معدنی گداخته شده هستند و در اعماق زمین یافت می شوند . بعضی از سنگ های اذرین سرد و سخت مانند گرانیت و کوارتز و دیوریت در عمق زمین  وجود داشته و ممکن است بعدها در معرض فرسایش قرار گیرند در حالی که انواع دیگر سنگ ها همانند گدازه بازالتی و دیگر رسوبات اتش فشانی به سطح زمین  منتقل میشوند مثل سنگ ریولیت .

تراورتن

سنگ نما گرانیت 

سنگ نمای گرانیت با توجه به قدرت و دوام بالا و قابلیت تحمل بلوک های سنگین از لحاظ تاریخی قدمت زیادی داشته و استفاده از آن در ساختمان های تجاری و مذهبی بسیار پر کاربرد بوده است .

یک نوع دیگر از سنگ نمای ساختمان سنگ های دگرگونی هستند که از سنگ های موجود پیشین تشکیل شده اند و از طریق گرما فشار و یا اعمال شیمیایی مایعات و گازها تغییر یافته اند . کوارتزیت ینگ مرمر و گرانیت گنیس نمونه ای از سنگهای ساختماندگروگونی معمول هستند .

گرانیت

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت برخلاف گرانیت سخت نبود و به دلیل عدم مقاومت کافی در برابر تغییرات آب و هوایی برای  نمای خارجی ساختمان قابل استفاده نمی باشد.

مرمر

به دلیل نرم بودن مرمریت میتوان از آن در فضای داخی ساختمان کثل کف و پله ها استفاده کرد . برخلاف گرانیت که برای کارهای حجمی و ابزارزنی مناسب نیست سنگ مرمریت را به راحتی میتوان ابزار زد و در کارهای حجمی استفاده کرد .

نمای ویلایی

 

پیشنهاد : روی لینک زیر کلیک کنید و ویدیو زیر ببنید 

https://www.instagram.com/p/CUApWy2DeEs/

 

سنگ های به کار رفته در نمای ساختمان ویلایی باید در برابر عوامل جوی شامل گرما سرما مقاومت و استحکام خوبی برخوردار باشد .

تراورتن دارای خلل و فرج طبعی در سطح آن است که باعث زیبایی آن میشود .

گرانیت ها معمولا بسیار سخت و محکم بوده و دارای چگالی بالایی هستند و در برابر ضربه مقاوم هستند .

سنداستون ها میتوانند با توجه به مواد اولیه سازنده آن ، دارای بافت نرم یا خشن باشند .

سنداستون ها در برابر یخ زدگی و هوازدگی مقاوم هستند .

 

منبع :

https://www.pinterest.com/pin/668292032198301354/

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *