گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی و ساخت ویلا در شیب

طراحی و اجرا ویلا در شیب امروزه طرفداران و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. در سال های اخیر نیز بیشتر مردم طراحی و ساخت ویلا خود را در مناطق شمالی، که بیشتر زمین‌های کوهستانی و مناطق کوه پایه ای در آن وجود دارد انجام می‌دهند. در این مقاله به نکات مهم ساخت ویلا در شیب و ویژگی های آن خواهیم پرداخت. استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

نکات ضروری طراحی و اجرا ویلا در شیب

طراحی ویلا در هر ملک و زمینی با توجه به شرایط و موقعیت زمین و سایر فاکتور‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارد و شامل مخارج و هزینه‌های جداگانه نیز می‌باشد. امکان دارد شما زمینی داشته باشید که در شیب واقع شده باشد و در دامنه کوه قرار گرفته باشد.نکته ضروری و مهم در ساخت ویلا در شیب ابتدا مهندسین زمین را به طور کامل نقشه برداری می کنند و سپس طراحی پلان ویلا را با توجه به درصد شیب زمین انجام دهند. پس از نقشه برداری برای ساخت سازه‌ها، نکته حائز اهمیت این است که برای اجرا ویلا در زمین شیب دار، به مصالح با تراکم بالا نیاز داریم.

همچنین باید جنس متریال دارای حداقل تراکم گرمایی باشند تا رطوبت درون آنها باقی نماند. نکته مهم بعدی، توجه به بحران فرسایش خاک می باشد به ویژه اگر پوشش گیاهی وجود نداشته باشد، اما برای جلوگیری از این بحران، بررسی الگو‌های متفاوت زهکشی بسیار موثر واقع خواهد شد. ضمن اینکه برای انتخاب الگوی مناسب میتوان از ساختمان‌های اطراف نیز الگو برداری نمود. طراحی ویلا باید به صورتی انجام شود که ویلا با سطح و شیب هم راستا نباشد. ساخت ویلا در زمین شیب دار نیز باید از مقاومت بالا و کافی در برابر سیل و زلزله برخوردار باشد، که رعایت این نکات مستلزم تخصص و مهارت ویژه ای در طراحی پلان ویلا می باشد.

ویژگی طراحی ویلا بر روی شیب

طراحی و در نهایت اجرا ویلا بر روی شیب در کنار سختی‌هایی که ممکن است به همراه داشته باشد، دارای مزیت و ویژگی هایی نیز می باشد، از جمله برخورداری ویلا از یک منظره زیبا و لذت بخش، اما باید توجه کافی را داشته باشید که آن را باید توسط یک مهندس معمار حرفه ای انجام دهید. نباید به این فکر کرد که داشتن شیب، یک نقطه ضعف برای ملک شما محسوب می شود، این را بخاطر بسپارید که یک معمار خوب و مجرب وجود شیب را به یک نقطه قوت برای زمین شما تبدیل می کند. ویلا در شیب دارای نمای ویژه و جالبی است.

بخشی از ساختمان که ارتفاع کمتری دارد در قسمت مرتفع شیب و بخش دیگر که ارتفاع بیشتری دارد در قسمت پایین شیب قرار میگیرد. این تضاد یک تعادل ایجاد می کند و موجب زیباتر شدن نمای ویلا می شود. ضمن اینکه باعث می‌شود بتوانیم در طراحی دکوراسیون داخلی از نیز به بهترین نحو بهره مند شویم. باید به تعادل وزن ساختمان در نقاط متنوع ساختمان توجه ویژه ای کرد. به طور کلی طراحی و ساخت ویلا بر روی شیب یک چالش است که هم جنبه‌های مثبت دارد و هم دشواری، به این صورت که نمای ویلا شما بسیار شیک و خاص جلوه میکند و در کنار آن باید به نکات ایمنی و هماهنگی با فضا نیز توجه کرد.

طراحی و اجرا ویلا در کردان و کرج | استودیو معماری تجویدی بهترین مجری طراحی ویلا

درباره تجویدی

استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد. برای دریافت خدمات، با کارشناسان ما در گروه استودیو بازسازی و معماری ویلای تجویدی تماس بگیرید.

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *