گالری ما

اطلاعات تماس

نکات مهم در طراحی محوطه ویلایی

یکی از عناصر مهم در طراحی محوطه ویلا استفاده از خلاقیت و دانش طراحی می باشد. پیشنهاد ما به شما همکاری با افراد متخصص در این زمینه می باشد. در این مقاله قصد داریم شما کاربران گرامی را با نکات موثر در طراحی محصوطه ویلا آشنا کنیم تا از محیط اطراف ویلای خود لذت ببرید. استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

استفاده از آب در طراحی محوطه ویلا

استفاده از آب در شکل‌های مختلف می‌تواند در طراحی محوطه ویلا موثر باشد. استخرها و برکه‌ها ظروف آب ساکن هستند که استخرها معمارانه و برکه‌ها طبیعت گرایانه می باشند، برکه‌ها نماد و نشان از روح روستایی، ویلای روستیک است. برکه‌ها آبهای راکدی هستند که با خطوطی طبیعی مشخص شده اند و بیشتر با کاشتن گیاهانی به صورت طبیعی بر آنها تأکید بسیاری می‌شود.

انتخاب محل مناسب برای ساخت برکه، انتخاب گیاهان و ماهیان و پیش بینی نیازهای زیستی آنها و هماهنگی آنها با جلوه‌های طبیعی اطراف خود از نکات و مسائل مهم در طراحی است. بهترین مکان برای برکه مکانی می باشد که در ساعات اولیه روز و به هنگام غروب نورگیر باشد و سایه درختان در گرمای ظهر از بالا رفتن درجه حرارت آب بکاهد. به صورت کلی وجود آلاچیق، فضای سبز، نورپردازی، مبلمان و… در طراحی ویلا تاثیر گذار می باشد.

آلاچیق یا سایبان در محوطه ویلا

آلاچیق بطور معمول در مجاورت آبنما با استفاده از الوار و… احداث می شود. ارتفاع آن حداقل ۲.۵ متر است و در کنار هر یک از پایه‌های آن گیاهی پیچنده نظیر پیچ امین الدوله، اناری، نسترن و… کاشته می شود تا علاوه بر زیبایی منظره و تأمین رنگ و عطر گلها به عنوان سایبانی مناسب نیز مورد استفاده قرار گیرد.

  • نورپردازی محوطه ویلا

تجهیزات روشنایی در محوطه ویلا موجب حیات بخشیدن و زنده نگه داشتن طبیعت می شود. ضمن اینکه تمامی نقاط کانونی باغ، درب ورود ، آلاچیق، استخر، آبشار، فواره‌ها، مجسمه‌ها، محل نشستن و دیگر وسایل تزئینی باید از امکانات روشنایی برخوردار باشند. روشنایی در باغ هم کاربردی می باشد و هم جنبه زیبایی دارد. نور موجب مشاهده مسیرها و دیدن اشیا و مناظر می‌گردد و یا به منظور تغییر در حال و هوای باغ به منظور استفاده هر چه بیشتر بصری، مانند روشن کردن آب برکه و یا استخر از زیر آب، قرار دادن لامپ‌های مخصوص و با نورهای متفاوت در لابلای گیاهان و درختان بر روی زمین می شود.

طراحی محوطه ویلا | طراحی و اجرا ویلا در کرج و کردان | استودیو معماری تجویدی بهترین مجری طراحی ویلا

  • مبلمان در طراحی محوطه ویلا

مکان نشستن را می‌توان با مصالح ساختمانی نظیر آجر، سنگ، بتن و چوب در آن واحد ساخت. اما این مدل از فضاها  در زمستان سرد و در تابستان گرم هستند و با تشک‌های خاص می‌توان آنها را تزئین کرد و این کاستی را از بین برد. میز و صندلی‌های قابل حمل نیز از مزیت های زیادی برخوردار هستند و با تغییر فصل و عدم استفاده از آنها می‌توان به انباری آن ها را منتقل کرد.

درباره تجویدی

استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد. برای دریافت خدمات، با کارشناسان ما در گروه استودیو بازسازی و معماری ویلای تجویدی تماس بگیرید.

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *