گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی-ویلا-و-افزایش-قیمت-ملک-در-ییلاقاتی-مانند-غرب-البرز

طراحی ویلا و افزایش قیمت ملک در ییلاقاتی مانند غرب البرز و اطراف

با توجه به بررسی های میدانی از مشاورین املاک و همچنین فعالین بخش ویلاسازی در منطقه هایی غرب البرز مانند کردان،تهراندشت، سهیلیه، افشاریه و دیگر مناطق ییلاقی اطراف استان، شاهد افزایش های قیمت چشمگیر اراضی ییلاقی هستیم. که با توجه به محدودیت های سفر به شهر های شمالی و دیگر استان ها ، امروزه اقبال شهروندان البرز و تهرانی نسبت به اراضی سر سبز غرب استان البرز،شهریار و حومه بشدت افزایش پیدا کرده. و این امر موجب افزایش ساخت و ساز ویلا در البرز گشته است ، که یک طراحی ویلا مناسب  و یک ساخت اصولی میتواند یک سرمایه گذاری بسیار خوب و همچنین باعث داشتن یک محل استراحت آخر هفتگی برای شما باشد .

 

طراحی ویلا در غرب البرز

 

اجرای ویلا در سرخاب و کردان

اگر ویلا اصولی طراحی نشود شما دچار تنش و سردرگرمی خواهد شد و به جای داشتن ارامش درگیر عواملی می شوید که دق دق های خود را نسبت به ویلا حل کنید. در اینجا با هم درباره اجرای ویلا مختصری صحبت میکنیم . اجرای ویلای را زمانی می توان موفقیت آمیز دانست که همه فضاها به خوبی طراحی شده باشد و به فکر طراحی خوب بود که میتوان از یک شرکت معماری که در حوزه تخصصی ویلا فعالییت کرده است  کمک بگیریم .در ادامه سبک زندگی کارفرما در طراحی  تاثیر بسیاری دارد .

در طراحی باید به انتخاب و اجرای رنگ در ویلا بسیار امری مهم است که جزو یکی از ارکان مهم طراحی به حساب میاد.  ابتدا باید سبک طراحی ویلا خود را مشخص کرد، برای مثال اگر ویلا سنتی مد نظر می باشد باید از رنگ های گرم مثل آجر که رنگ گرم دارد در طراحی ویلا خود استفاده کرد.

ویلاسنتی

در ادامه اگر بخواهم درباره هزینه بازسازی ویلا در کردان  صحبتی مختصر کنیم باید با مثالی شروع کنیم، کف پوش گزینه ای از تغییرات در بازسازی ویلا است. در نوسازی کف می توان به جای استفاده از پارکت ها، از سرامیک های طرح پارکت استفاده نمود.

در مناطقی مثل کردان هزینه های خرید و فروش ویلا و ساختمان های ویلایی رو به افزایش است. کسانی که جزو قشر متوسط جامعه هستند، به خرید ویلاهای قدیمی روی می آورند که مناسب بودجه خود باشد. وقتی ویلای قدیمی خریداری می شود، حتما باید مورد بازسازی قرار گیرد. در واقع تخریب و ساخت ساختمان ویلا از لحاظ اقتصادی قابل توجیح نیست و می توان با باسازی اصولی یک ساختمان مناسب داشت.

وقتی شما سبک ویلاسازی خود را انتخاب کنید و انتظارات خود را از یک ویلای خاص مشخص کنید، به راحتی می توانید هزینه خود را کنترل کنید. برای مثال استفاده از سبک مدرن و مینیمال خیلی کم هزینه تر از سبک کلاسیک که احتیاج به جزییات است. یا این که برای چیدمان داخلی و دکوراسیون داخلی ویلا سبک شبی شیک بسیار کم هزینه است. در واقع استفاده از این سبک در منزل باعث می شود از وسایل قدیمی خود مبلمان قدیمی خود در چیدمان جدید ویلای خود استفاده کنید.

ویلامینیمال

ویلا بعد کرونا

با شیوع ویروس کرونا و گذراندن  قرنطینه ، مردم احساس اینکه یک فضا برای به ارامش رسیدن و جدا شدن از اخبار و شلوغی داشته باشند کردند . ویلا گزینه مناسب برای مردم بود در تهران و کرج همه افراد ویلا را با رفتن به شمال کشور معنا میکردند تا موقعی که اراضی سبز کردان و غرب استان البرز خود مایی کرد . بعضی از مردم همچنان ارامش در خانه هایی به سبک قدیمی میبنند . اینگونه افراد مانند افرادی هستند که خانه ویلایی را فقط کلبه شیروونی در شمال کشور میدانند .

سبک سنتی از ان دسته سبک های طراحی ویلاهاست که میتواند مناسب زمین هایی غرب استان البرز باشد . در ادامه باهم درباره طراحی ویلا سنتی بیشتر بخوانیم .در واقع اکثر افراد در جامعه دوست دار سبک مدرن برای ویلا سازی هستند اما این درحالی است که با طراحی باغ ویلا سنتی حس خوب و بهتری به مشتری ها القا می شود. در این مطلب با طراحی باغ ویلا سنتی آشنا خواهید شد.

ویلا سنتی

ویلا در شیب های کوهسار

نکات ضروری طراحی و اجرا ویلا در شیب

طراحی ویلا در هر ملک و زمینی با توجه به شرایط و موقعیت زمین و سایر فاکتور‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارد و شامل مخارج و هزینه‌های جداگانه نیز می‌باشد. امکان دارد شما زمینی داشته باشید که در شیب واقع شده باشد و در دامنه کوه قرار گرفته باشد.نکته ضروری و مهم در ساخت ویلا در شیب ابتدا مهندسین زمین را به طور کامل نقشه برداری می کنند و سپس طراحی پلان ویلا را با توجه به درصد شیب زمین انجام دهند. پس از نقشه برداری برای ساخت سازه‌ها، نکته حائز اهمیت این است که برای اجرا ویلا در زمین شیب دار، به مصالح با تراکم بالا نیاز داریم.

ویلا در شیب

همچنین باید جنس متریال دارای حداقل تراکم گرمایی باشند تا رطوبت درون آنها باقی نماند. نکته مهم بعدی، توجه به بحران فرسایش خاک می باشد به ویژه اگر پوشش گیاهی وجود نداشته باشد، اما برای جلوگیری از این بحران، بررسی الگو‌های متفاوت زهکشی بسیار موثر واقع خواهد شد. ضمن اینکه برای انتخاب الگوی مناسب میتوان از ساختمان‌های اطراف نیز الگو برداری نمود. طراحی ویلا باید به صورتی انجام شود که ویلا با سطح و شیب هم راستا نباشد. ساخت ویلا در زمین شیب دار نیز باید از مقاومت بالا و کافی در برابر سیل و زلزله برخوردار باشد، که رعایت این نکات مستلزم تخصص و مهارت ویژه ای در طراحی پلان ویلا می باشد.

شیب

ویژگی طراحی ویلا بر روی شیب

طراحی و در نهایت اجرا ویلا بر روی شیب در کنار سختی‌هایی که ممکن است به همراه داشته باشد، دارای مزیت و ویژگی هایی نیز می باشد، از جمله برخورداری ویلا از یک منظره زیبا و لذت بخش، اما باید توجه کافی را داشته باشید که آن را باید توسط یک مهندس معمار حرفه ای انجام دهید. نباید به این فکر کرد که داشتن شیب، یک نقطه ضعف برای ملک شما محسوب می شود، این را بخاطر بسپارید که یک معمار خوب و مجرب وجود شیب را به یک نقطه قوت برای زمین شما تبدیل می کند. ویلا در شیب دارای نمای ویژه و جالبی است.

شیب

بخشی از ساختمان که ارتفاع کمتری دارد در قسمت مرتفع شیب و بخش دیگر که ارتفاع بیشتری دارد در قسمت پایین شیب قرار میگیرد. این تضاد یک تعادل ایجاد می کند و موجب زیباتر شدن نمای ویلا می شود. ضمن اینکه باعث می‌شود بتوانیم در طراحی دکوراسیون داخلی از نیز به بهترین نحو بهره مند شویم. باید به تعادل وزن ساختمان در نقاط متنوع ساختمان توجه ویژه ای کرد. به طور کلی طراحی و ساخت ویلا بر روی شیب یک چالش است که هم جنبه‌های مثبت دارد و هم دشواری، به این صورت که نمای ویلا شما بسیار شیک و خاص جلوه میکند و در کنار آن باید به نکات ایمنی و هماهنگی با فضا نیز توجه کرد.

ویلا

 

 

ایا ویلا به سبک سوءیسی در غرب البرز مناسب است؟

در طراحی ویلا در تهران باید به مواردی چون، متراژ زمین، متریال های مناسب با اقلیم، بودجه را در نظر گرفت. طراحی ویلای های مدرن به شدت به افراد پیشنهاد می شود. ویلای طرح سوئیسی خانه ای به شکل فریم A می باشد که از ویلای کشور سوئیس الهام گرفته شده است. این ساختمان ها اکثرا با سازه فلزی اجرا می شوند.

طراحی ویلای سوئیسی جزو سبک ویلا سازی می باشد، در حقیقت قرار دادن تکنولوژی برای طراحی و ساخت یک ویلا همچون استفاده از اسکلت فلزی و بتنی، استفاده از پنجره های بزرگ به صورت سرتاسری و غیره از مواردی بسیار تاثیر گذار و مطرح در طراحی ویلای چشم گیر و به روز می باشد.

این نوع ویلا سازی اکثرا در متراژهای 50 متری و 85 متری ساخته می شوند. که تا سه طبقه قابل اجرا و طراحی است. این سبک از ویلا سازی سازی مورد استقبال شمال کشور قرار گرفته است و به دلیل نما و فرم زیبایی که دارد مشهور شده است.

سوئیسی

ویژگی ویلای سوئیسی

در واقع این نوع از ویلا سازی بسیار سریع قابل اجرا می باشد و برای کسانی که به دنبال سرعت در ساخت ویلای خود هستند پیشنهاد مناسبی محسوب می شود. نمای ویلای سوئیسی بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد.

از سفال طبرستان میتوان برای دیوار و سقف استفاده کرد که نمای جذابی در طرفین بسته به نوع طراحی ایجاد می کند.

ویلا

طراحی محوطه در ویلاسازی

یکی از عناصر مهم در طراحی محوطه ویلا استفاده از خلاقیت و دانش طراحی می باشد. پیشنهاد ما به شما همکاری با افراد متخصص در این زمینه می باشد. در این مقاله قصد داریم شما کاربران گرامی را با نکات موثر در طراحی محصوطه ویلا آشنا کنیم تا از محیط اطراف ویلای خود لذت ببرید. استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

انتخاب محل مناسب برای ساخت برکه، انتخاب گیاهان و ماهیان و پیش بینی نیازهای زیستی آنها و هماهنگی آنها با جلوه‌های طبیعی اطراف خود از نکات و مسائل مهم در طراحی است. بهترین مکان برای برکه مکانی می باشد که در ساعات اولیه روز و به هنگام غروب نورگیر باشد و سایه درختان در گرمای ظهر از بالا رفتن درجه حرارت آب بکاهد. به صورت کلی وجود آلاچیق، فضای سبز، نورپردازی، مبلمان و… در طراحی ویلا تاثیر گذار می باشد.

آلاچیق

آلاچیق بطور معمول در مجاورت آبنما با استفاده از الوار و… احداث می شود. ارتفاع آن حداقل ۲.۵ متر است و در کنار هر یک از پایه‌های آن گیاهی پیچنده نظیر پیچ امین الدوله، اناری، نسترن و… کاشته می شود تا علاوه بر زیبایی منظره و تأمین رنگ و عطر گلها به عنوان سایبانی مناسب نیز مورد استفاده قرار گیرد.

الاچیق

  • نور light

تجهیزات روشنایی در محوطه ویلا موجب حیات بخشیدن و زنده نگه داشتن طبیعت می شود. ضمن اینکه تمامی نقاط کانونی باغ، درب ورود ، آلاچیق، استخر، آبشار، فواره‌ها، مجسمه‌ها، محل نشستن و دیگر وسایل تزئینی باید از امکانات روشنایی برخوردار باشند. روشنایی در باغ هم کاربردی می باشد و هم جنبه زیبایی دارد. نور موجب مشاهده مسیرها و دیدن اشیا و مناظر می‌گردد و یا به منظور تغییر در حال و هوای باغ به منظور استفاده هر چه بیشتر بصری، مانند روشن کردن آب برکه و یا استخر از زیر آب، قرار دادن لامپ‌های مخصوص و با نورهای متفاوت در لابلای گیاهان و درختان بر روی زمین می شود.

الاچیقی

  • مبلمان

مکان نشستن را می‌توان با مصالح ساختمانی نظیر آجر، سنگ، بتن و چوب در آن واحد ساخت. اما این مدل از فضاها  در زمستان سرد و در تابستان گرم هستند و با تشک‌های خاص می‌توان آنها را تزئین کرد و این کاستی را از بین برد. میز و صندلی‌های قابل حمل نیز از مزیت های زیادی برخوردار هستند و با تغییر فصل و عدم استفاده از آنها می‌توان به انباری آن ها را منتقل کرد.

مبلمان محوطه

اصول استخر

داشتن ویلا و باغ ویلا همواره طرفداران خاص خود را دارد. به طور کلی طراحی ویلا باید در تعامل با طبیعت باشد و هدف از باغ ویلاها لمس زیبایی طبیعت است و به اآرامش رسیدن است. در طراحی باغ ویلا و استخر باید به عوامل متعدد توجه کرد.  یکی از مهم ترین عناصری که در طراحی باغ ویلا به آن باید توجه کرد، انتخاب نوع مبلمان و اجرای صحیح استخر می باشد. طراحی فضای دورهمی برای نشستن در فضای سبز است که می‌توان از مبلمانی از جنس چوب، آلمینیوم و استیل ضد زنگ استفاده کرد. در بعضی از طراحی باغ ویلا با تعبیه آتش دان فضای صمیمی دور آتش نیز طراحی می‌شود. 
استخر

استخر

در انتخاب فرم و شکل استخر محدودیت وجود ندارد، تقریبا استخر با هر فرمی که مطابق سلیقه کارفرماست قابل اجراست. این شکل باید با طرح کلی معماری و لنداسکیپ مطابقت و هماهنگی داشته باشد.یکی از مقرون به صرفه ترین شکل استخر فرم مستطیل است که ساخت، شیب بندی، آب بندی و تمیزنگه داشتن آن آسان است. انتخاب محل استخر از اهمیت ویژه ی برخوردار است. حتی المکان استخر باید در طول روز از نور روز برخوردار باشد، اندازه استخر را زمانی معین می‌کنید که به این نکات توجه کنید.
استودو معماری تجویدی
برای ساخت استخر در زمین خود چقدر فضا می‌توانید در نظر بگیرید؟ چند نفر از استخر استفاده می‌کنند؟ از استخر خود به چه منظور میخواهید استفاده کنید؟ ورزشی تفریحی درمانی و.. در انتخاب نوع عایق بندی باید دقت کنید زیرا باید در برابر نمک ها، مقاوت مکانیکی، انعطاف پذیری، چسبندگی و در برابر تغییرات سریع دمایی مقاوم باشد.
استخرویلافاخرشرکت معماری تجویدی
در باغ ویلا گیاهان مورد استفاده باید متناسب با اقلیم منطقه باشد تا سازگاری و دوام بالا داشته باشد. ترکیب پوشش گیاهی، آب نما و حوضچه می‌تواند آرامش اخر هفته شما را در باغ ویلای خود به نحوه احسن انجام دهد. شما می‌توانید از آب نماهای مدرن یا کلاسیک متناسب با سبک طراحی باغ ویلای خود انتخاب کنید.
ویلا روستیک

استخر کوچک

در انتخاب فرم و شکل استخر محدودیت وجود ندارد، تقریبا استخر با هر فرمی که مطابق سلیقه کارفرماست قابل اجرا است. این شکل باید با طرح کلی معماری و لنداسکیپ مطابقت و هماهنگی داشته باشد. یکی از مقرون به صرفه ترین شکل استخر فرم مستطیل است که ساخت آن، شیب بندی، آب بندی، تمیز نگه داشتن آن اسان است. انتخاب محل استخر از اهمیت ویژه ی برخوردار است. استخر باید حتی المکان در طول روز از نور روز برخوردار باشد. اندازه استخر را زمانی معین می‌کنید که به این نکات توجه کنید.در انتخاب نوع عایق بندی باید دقت کنید که مقاوم در برابر نمک ها، مقاومت مکانیکی، انعطاف پذیری، چسبندگی، مقاومت در برابر تغییرات سریع دمایی باشد.
استخرکوچکاستخر

محوطه باغ ویلا کوچک

برای طراحی محوطه ویلای خود نباید سبک غیر مرتبط با داخلی ویلا انتخاب کرد. 
انتخاب خاک مناسب برای محوطه سازی باغ ویلا ، مصالح ساختمانی  ،ساخت المان های خاص که شامل رواق برکه باربیکیو و… می‌شود. 
جکوزی
ایجاد نهر در محوطه ی باغ ویلا بسیار دلشنین است، به صورت کلی وجود آب نما، استخر، حوض یا نهر در باغ های ایرانی یکی از مهم ترین عوامل در طراحی باغ ویلا می‌باشد. 
کف سازی در محوطه سازی باغ ویلا، باید با دقت در انتخاب مصالح و یا متریال انجام پذیرد، زیرا استفاده نکردن از مصالح بوم آور می‌تواند متناسب اقلیم نباشد.
محوطه
تاسیسات برقی، استفاده و بهره گیری از انرژی برق برای روشنایی محوطه و نورپردازی های رنگی، برای زیباتر شدن فضا که اگر این سیستم اصولی اجرا شود نقش مهمی در ایمن سازی و یا کاهش هزینه ها دارد.  تاسیسات مکانیکی که شامل آب رسانی، آبیاری اتومات، استخر و تاسیسات آبنما می‌شود. 
ویلا استخر

ویلای چوبی در سرخاب

 بعضی افراد برای داشتن منحصر به فرد خود به دنبال ویلاهای اماده نمی روند . که بسیار کار خوبی است . ویلاهای از قبل ساخته شده قطعا مطابق روحیه شما نیست . شما میتوانید یک ویلای کوچک داشته باشید ولی از آن ویلا لذت ببرید و مطابق با سلیقه و علایق شما باشد . تا اینکه یک ویلای بزرگ با کلی فضای پرت داشته باشید .طراحی و ساخت ویلای چوبی درای نکات طراحی است که باید به آن رعایت کرد.

ویلا چوبی

طراحی و ساخت ویلای چوبی

یکی از رویاهای مردم دنیا داشتن یک کلبه چوبی است . این کلبه چوبی و ویلای چوبی رویایی و دور از دسترس نیست . مردم اروپا و امریکا به شدت عاشق و شیفته این گونه ویلا ها هستند . چوب یکی از ممصالح گران قیمت است و افراد فکر میکنند برای داشتن ویلای چوبی باید هزینه زیادی صرف کنند . در ایران با صرف یک هزینه معقول و مصالح مناسب میتوانید ویلای رویایی خود را داشته باشید .

چوب ویلایی

مزایا بصری 

 

استفاده از تیره های چوبی در طراحی داخلی ،استفاده از پنجره های بی نظیر و رویایی و در اخر آرامش حس خوب چوب ، سقف های چوبی باعث میشود معماری داخلی ویلای ما گرم و حس صمیمی داشته باشد . و در دکوراسیون داخلی ویلا فضاهای دنجی به ما می دهد . در سقف های چوبی میتوان با استفاده از هالوژن ها و لوسترهای خاص نورپردازی خاصی داشت .

میتوان از اکسسوری های چوبی در دکوراسیون داخلی استفاده کرد و از حس ناب چوب لذت برد . یک ویلای چوبی در مقابل اجرای تاسیسات برای شما محدودیت ایجاد نمی کند . و به راحتی میتوان تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را استفاده کرد .

چوب

ویلا با متراژ کم

برای طراحی ویلا باید مواردی چون ، متراژ زمین ، متریال های مناسب با اقلیم ، بودجه را در نظر گرفت . در مواردی که متراژ کمی داریم دسته طراحی ویلا در دسته طراحی ویلا کوچک قرار میگیرد . طراحی ویلا به سبک مدرن در اصل قرار دادن تکنولوژی برای طراحی و ساخت یک ویلا همچون استفاده از اسکلت فلزی و بتنی ، استفاده از پنجره های بزرگ به صورت سرتاسری و غیره از مواردی بسیار تاثیر گذار و مطرح در طراحی مدرن می باشد . در طراحی ویلاهای کوچک به موضع رنگ باید توجه بسیاری کرد زیرا باعث بزرگتر دید شدن فضای داخلی می شود .

ویلا چوب استخر

هر چقدر ویلای دارای متراژ کوچک باشد شما نور طبیعی بیشتری دریافت کند و روشن تر شده و در نتیجه فضا بزرگ تر دیده می شود . استفاده از اینه ها در بزرگتر شدن فضاهای داخلی بسیار تاثیر گذار است . وجود قفسه ها هم تاثیر گذار است برای فضای کوچک و هم مشکل کمبود جا را حل میکند . مبلمان هم چون مبل تخت شو میتواند به فضاهای ویلا کمک کند .

چوبی جکوزی

ویلا شیشه ی در کردان مناسب است؟

در ایتالیا اولین ویلای شیشه ای ساخت و طراحی شد .عنصری که باعث خاص شدن این ویلا شده بود این بود که ویلا دارای پنجره هایی بود که در زمین فرو میرفتند . این ویلا شیشه ای مدرن توسط یک استودیو معماری به نام  

Bergmeisterwolf

طراحی وساخته شد . که زمان طراحی و ساخت این ویلا به قرن 17 برمی گردد .

بعضی افراد دوست دار اب هستند از وجود اب در منزل خود حس رضاییت بخشی دارند . در ویلاسازی مدرن اگر نخواهند کل ویلا شیشه ای باشد میتوانند قسمتی از ویلا را شیشه ای طراحی کنند و از کف یا دیوار اب در جریان باشد . تا حس کارفرما ارضا شود .

متریال

معمولا در ساخت وطراحی ویلاهای شیشه متریال ترکیبی با شیشه از فولاد و بتن استفاده می شود . این دو متریال با شیشه ترکیب خاص و بی نظیری ایجاد می کند . در ویلاهای شیشه ای امنیت مسله مهم و قابل تعملی هست که باید حتما تمهیدات این موضوع در نظر گرفته شود . در ادامه تصاویری از ویلاهای لاکچری و مدرن شیشه ای میبینیم .

 

طراحی ویلا شیشه ای مدرن

با این مثال خواستیم این نکته رو ذکر کنیم ویلا شیشه ی قابلیت اجرا دارد با نمونه موردی که در بالا ذکر شد اما در منطقه کردان به دلیل زمستان سخت  بهتر است تدبیر های طراحی و تاسیساتی قوی استفاده کرد .

 باغ ویلا سنتی

سعی کنید همیشه سبکی از زندگی را برای خود انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می کنید و حالتان با آن سبک از زندگی خوب است. بعضی افراد عاشق رنگ و آجر و فرش هستند ولی چون دنیای مد به سمت مدرن مینیمال حرکت می کند، این نوع طراحی ها را برای خانه یا ویلای خود انتخاب می کنند که اصلا حال دلشان خوب نیست.

طراحی باغ ویلا سنتی باید کاملا سنتی و ایرانی طراحی شود. این ایرانی بودن در مناطق مختلف کشور متفاوت است. منظور از این جمله این است که اگر یک باغ ویلا قرار است در جنوب کشور طراحی و اجرا شود باید حتما متناسب با سنت خطه ی جنوب کشور و المان های اصلی معماری ایرانی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم بپردازد. نمای آجر می تواند تمام سخن یک باغ ویلا سنتی را بازگو کند. طراحی تراس و بالکن به عنوان بهار خواب می تواند فضایی دنج برای دوستداران باغ ویلا به سبک سنتی باشد.

سنتی ویلا

 باغ ویلا کوچک

زندگی شهری و شلوغی باعث شد افراد متوسط جامعه نیاز داشتن ویلا را بیشتر احساس کنند. به دلیل افزایش قیمت زمین های ویلایی بعضی افراد اقدام به خرید زمین های کوچک خریداری می‌کنند. در این جا به شما خواهیم گفت در یک زمین کوچک و متراژ کم میتوانیم طراحی باغ ویلا کوچک بی نظیر داشته باشیم .
ویلا روستیک اجرا
اکثر افراد در جامعه دوست دار سبک مدرن برای ویلا سازی هستند، اما این درحالی است که با طراحی باغ ویلا سنتی حس خوب و بهتری می‌گیرند. سعی کنید همیشه سبکی از زندگی را برای خود انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می‌کنید و حالتان با آن سبک از زندگی خوب است.
بعضی افراد عاشق رنگ و آجر و فرش هستند ولی چون دنیا مد به سمت مدرن مینیمال همسو است، این نوع طراحی ها را برای خانه یا ویلای خود انتخاب می‌کنند که اصلا حال دلشان خوب نیست. سبک طرحی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با متراژ ویلا باشد، برای مثال سبک کلاسیک برای ویلاهای کوچک زیاد مناسب نمی‌باشد.
طراحی باغ ویلا سنتی یا ایرانی باید کاملا سنتی و ایرانی طراحی شود.  اگر یک باغ ویلا قرار است در جنوب کشور طراحی و اجرا شود، باید حتما متناسب با سنت خطه ی جنوب کشور و المان های اصلی معماری ایرانی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم بپردازد. نمای اجر می‌تواند تمام سخن یک باغ ویلا سنتی را بازگو کند. طراحی تراس و بالکن به عنوان بهار خواب می‌تواند فضایی دنج برای دوستداران باغ ویلا به سبک سنتی باشد.
سنتی ویلا

عناصر مهم در باغ ویلا 

یکی از مهم ترین عنصر هایی که در باغ های سنتی ایرانی باید طراحی شود حوض می باشد.

استفاده از حوضی که شما طراحی می کنید می تواند به آلاچیق شما دسترسی داشته باشد یا با تخت های سنتی چوبی فضای نشیمن افراد را به وجود آورید.

باغ های ایرانی همیشه در طول تاریخ دارای گیاهان و پوشش گیاهی زیادی بوده اند. از تاثیر درختان و پوشش گیاهی غافل نشید. به تناسبات رنگ گیاهان و مصالح ساختمانی توجه بیشتری داشته باشید. ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ سبز درختان بسیار چشم نواز است. سعی کنید کف پوش و سنگ های باغ را با توجه به طیف رنگی اطراف آن انتخاب کنید.

استودیو معماری تجویدی تجربه ساخت و طراحی ویلا سنتی در چهارباغ  را دارد که مطابق سلیقه و نیاز کارفرما تمام نکات معماری سنتی ایران را رعایت کرده است و از به روز ترین تکنولوژی ها در طراحی و اجرای ویلا ها استفاده می کند مانند: سونای خشک ، تونل مه و کوره ی نان پزی

و تجربه طراحی پروژه ویلا یاس که یک طراحی بسیار روستیک داشت که در سایت میتوانید انیمیشن و طراحی را ببینید . دارای باغ پسته و انگور که به طراحی روستیک ویلا بسیار ویومناسب داده است از ویژگی های منحصر به فرد این ویلا حرکت های در نما که با کاهگل قابل اجرا است .

طراحی و اجرا ویلا در استان البرز

در ایران عزیزمان تقریبا تمام مناطقی که دارای پتانسیل طراحی و اجرا ویلا هستند، بیشتر فضاها و مناطقی می باشند که خوش آب و هوا و کوهستانی یا جنگلی و در حاشیه شهر های بزرگ قرار گرفته اند. مانند کردان، کرج، سرخاب و.. در اطراف کلانشهر تهران. اما زمانیکه به تاریخچه این مکان ها دقت می کنیم، در می یابیم بشر شهری امروزه از همین روستاهای مجاور کوچ کرده اند و شهرهای بزرگ را تشکیل داده اند.

به همین رو ویلا برابر است با منازل بزرگ قدیمی که نسل های پیشین در آنها سکونت داشتند و نسل کنونی به واسطه دلزدگی و پشیمانی از شهر به نوستالژی پیشینیان خود دل داده و دلتنگی خود را با بازگشت به اصل خویش که طبیعت بکر می باشد.

ویلایاس شرکت معماری تجویدی

با این پیش زمینه در می یابیم که اصول طراحی و اجرا ویلا و باغ باید دارای چه ویژگی هایی باشد. در حقیقت با واکاوی ریشه های این علاقه مندی به داشتن مکانی در طبیعت می توانیم به نیاز های آن پاسخ دهیم. آنچه از ویلای خود انتظار دارید را برایش فراهم آوریم. زمانیکه از دلزدگی زندگی شهری صحبت میکنیم، پس حتما در طراحی ویلا باید به گونه ای متفاوت از خانه ها و ساختمان های شهر به طراحی داخلی، طراحی نما، طراحی حجم و سایر اجزای‌ویلا بپردازیم. درک به کار گیری طبیعت در طراحی و معماری‌ویلا نیز ارزش دو چندانی دارد.

شرکت معماری تجویدی

اصول

رعایت اصئل طراحی و اجرا ویلا  بسیار حائز اهمیت است. مشخص و تعیین نمودن زمین پروژه اجرای ویلا که مختصات زمین در این مرحله به دست می آید نیز از اهمین موارد می باشد. برخی عناوین دیگر به شرح زیر می باشد:

  • جهت زمین ویلا در خصوص شمالی جنوبی یا شرقی و غربی و متعاقب آن جانمایی محوطه، استخرو.. مشخص می شود.
  • جانمایی کریدورهای ارتباطی بین فضا های مختلف در ویلا صورت می گیرد.
  • طراحی پلان و حجم ویلا
  • طراحی‌نما ویلا
  • طراحی‌داخلی ویلا
  • طراحی‌محوطه ویلا
  • طراحی روف گاردن
  • طراحی سردر
  • تهیه نقشه های اجرایی معماری
  • تهیه مصالح و متریال مصرفی با توجه به مشخص شدن آن در متره و برآورد درسازه ویلا
  • طراحی سازه ویلا
  • طراحی تاسیسات (الکتریکی و مکانیکی)
  • تطبیق نقشه های اجرایی معماری با سازه و تاسیسات مد نظر
  • اجرای ویلا

ویلاسازی در منطقه غرب البرز با مجوز

با توجه با این توضیحات گزینه مناسب دیگر که میتوان برای افزایش سرمایه در ویلاسازی از ان استفاده کرد گزینه خرید زمین هایی که بنای قدیمی دارند هرچند سه دیور از این بنای قدیمی باقی مانده باشد میتوان مجوز تخریب و بازسازی گرفت و یک ویلا با مجوز ساخت داشت .

شرکت معماری تجویدی

بازسازی بناهای قدیمی به چه صورت امکان پذیر است؟

اگر بنا و ساختمان مورد نظر کامل بود به این شرح است ، در ابتدا به این موضوع باید توجه نمود که خانه های قدیمی به مراحل مختلف تعمیر نیاز دارند که آن را با دو روش بازسازی و نوسازی بیان می کنند. به طور کلی نوسازی به معنای کارهای سطحی چون رنگ آمیزی است،اما بازسازی شامل تغییرات عمیق‌تری چون تعمیر و تعویض لوله کشی‌ها و جا به جایی دیوارها می‌شود. به طور عمده برای ایجاد تغییرات در خانه های قدیمی و ویلایی از بازسازی استفاده می کنند تا به بهترین نتیجه ممکن برسند. بازسازی خود به چند روش تقسیم می شود که هر کدام به منظور خاصی در اجرا مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

طراحی ویلا کردان

برای ایجاد تغییر در خانه‌های قدیمی نیاز به روش های مختلف است. با توجه به قدمت، نوع بافت، معماری و میزان آسیبی که به خانه وارد شده نوع بازسازی را انتخاب خواهند نمود. به طور کلی می توان گفت در بازسازی خانه های قدیمی از دو روش سبکی و حفاظتی استفاده می کنند که به آن ها می پردازیم.

باسازی حفاظتی

با گذشت زمان خانه های قدیمی دچار آسیب های زیادی شدند و همین امر  نیاز به اجرای عملیات‌های بازسازی عمیق‌تری را ایجاد خواهد نمود. به بیانی دیگر در این روش، بنای ساختمان از لحاظ ساختاری فرسوده شده است. هدف از این نوع بازسازی تقویت ساختار به کمک تعمیر بخش‌های اصلی آن از جمله دیوار‌ها و ستون‌ها خواهد بود. در بازسازی حفاظتی خانه های قدیمی به دلیل حساس بودن موضوع باید بررسی‌های دقیق در خصوص شرایط و چگونگی اجرای بازسازی صورت گیرد.

بازسازی سبکی

ممکن است که تغییر مد نظر برای منزل فقط در حیطه ی سبک و معماری خانه‌ای باشد به طوری که بازسازی را با کمترین تغییرات در سبک معماری به پیش ببرد. البته لازم به ذکر است که این موضوع به معنای تعمیر یا تعویض نکردن بضی از قسمت‌های خانه نیست، بلکه به معنای رعایت سبک در اجرای عملیات مختلف معماری می باشد. به عبارتی شما بخش‌ها و قطعات خانه را با قطعاتی کاملاً مشابه و جدید جایگزین نمایید.

شروع‌بازسازی

پس از توافق با تیم متخصص و مجرب بازسازی، با توجه به برنامه زمانی عملیات شروع خواهد شد. در این مرحله از بازسازی خود شامل مراحلی است که تا درجه زیادی به میزان بازسازی بستگی خواهد داشت و به طور کلی می‌توان آن‌ها را به صورت فهرست وار در چند مورد زیر خلاصه کرد.

  • نکته حائز اهمیت در بازسازی نمای خارجی این است که تجهیزات ایمنی مناسب در عابر پیاده نصب گردد.
  • اطمینان یافتن از قطع بودن گاز، برق و آب در سیم کشی‌ها و لوله کشی‌های داخلی خانه
  • تمام تأسیسات مکانیکی چون شیرآلات، کابینت‌ها، درب و پنجره‌ها را جدا نمود.
  • تخریب و کندن کاشی‌ها و سرامیک‌های کف در بخش‌های مختلف خانه های قدیمی از جمله پذیرایی، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی

بازسازی طراحی اجرا

عمارت در سرخاب

در سال های اخیر فروش ویلاهای به سبک کلاسیک بسیار کاهش داشته و سلیقه بیشتر افراد به سبک ویلاسازی مدرن منیمال است . از این رو سبک مدرن در ویلاسازی طرفدار بیشتر دارد ولی از اینرو افرادی هستند که به شدت کلاسیک علاقمند هستند .

در این بخش مقاله به ویژگی های کلاسیک میپردازیم . در زمین های با قطعه کوچک و متراژ کم سرخاب و چهار باغ ترجیح به سبک ویلاسازی مینیمال است . اما اگر عمارت  میخواهیم باید چند نکته از کلاسیک بدانیم .

پالت رنگی که در سبک کلاسیک استفاده می شود باید از گزوه رنگی بژ ، کرم  ، خاکستری ، نقره ای ، قرمز باشد . اگر درصد رنگی خنثی زیاد باشد فضا یاداور سبک مدرن خواهد بود . بهتر است برای گرمتر شدن فضا درصدی از رنگ بندی فضا از رنگ های گرم استفاده شود .

ویلاکلاسیک

پانل های استفاده شده بر روی دیوار باید کاملا دارای تزیینات باشد . استفاده از پنل های چوبی و کاغذ دیواری به عنوان الگو کلاسیک روی دیوار دیده می شود . در واقع دیوار ها نباید ساده راها بشوند .

مبلمان در سبک کلاسیک باید دارای تزینات باشند . رنگ های مبلمان باید کرم و یا قهوه ای با تزیینات گل دار و یا خطوط راست و مستقیم بافته شده با رنگ طلایی که نمونه ای سبک کلاسیک است . پارچه استفاده شده در مبلمان کلاسیک بهتر است طرح دار باشد .

ویلا

کسب درآمد از بازسازی تالار های پذیرایی در غرب البرز

در این بخش از مقاله قصد داریم به بازسازی تالار پذیرایی بپردازیم با ما همراه باشید. تیم طراحی دکوراسیون داخلی استودیو طراحی و معماری تجویدی با به روز ترین متد در زمینه بازسازی شرکت ، طراحی و اجرا ویلا در کردان و چهارباغ ، بازسازی آپارتمان ، منزل و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

بازسازی تالار پذیرایی

تالارهای پذیرایی با گذشت زمان و فضاهای بزرگ دچار تخریب و ناکار آمدی می شوند زیرا از این گونه فضاها بسیار استفاده می شود و تردد جمعیت بالا می باشد. لازم به ذکر است که با بازسازی میتوان بیشتر از این گونه فضا ها کسب درآمد نمود. هر زمان قصد اقدام به بازسازی داشتید با گروه متخصص مشورت کنید.

بازسازی محل کار یکی از راهکار های مناسب برای افزایش درامد یا پیشرفت در حوزه ی کاری میباشد . یکی از عوامل مهم نمای ورودی تالار ورودی آن می باشد. از نظر روان شناسی اگر شما از همان ابتدا در نگاه مشتری قدرت مند به نظر برسید، قطعا درصد بالایی موفق خواهید بود. در بازسازی درب ورودی تالار های پذیرایی باید به نکته ی دعوت کنندگی بسیار توجه کرد، اگر پله ای وجود دارد باید عرض و ارتفاع آن کوتاه طراحی گردد.

تالار

سقف در تالار پذیرایی یک عنصر کاملا جدا میباشد و در طراحی بسیار تاثیر گذار است. ارتفاع کف تا سقف تالار باید زیاد باشد، سقف بلند باعث لوکس تر شدن فضا شده و جلوه ی لوسترهای تالار نیز بیشترخواهد شد.در نوسازی، تخریب یا نوسازی سقف باید کاملا اصولی انجام شود. اکثرا با ایجاد سقف کاذب محل قرارگیری دریچه های گرمایشی و سرمایشی سالن پذیرایی را میپوشانند، سقف کاذب باید طوری قرار بگیرد که از ارتفاع فضا کم نکند.

تالار

مصالح استفاده شده در سقف تالار پذیرایی باید متناسب با سبک طراحی تالار باشد. اگر تالاری به سبک مدرن بازسازی کردیم میتوانیم در سقف تالار از مصالحی هم چون آینه استفاده کرد.استفاده از کناف بندی های مدرن میتواند در داشتن سقفی مدرن کمک کند.بخش تاسیسات باید با دقت بسیار بالا مورد بررسی قرار بگیرد . تا از مشکلات پیش بینی نشده جلوگیری شود . بخش خدمات، اشپزخانه باید به صورت عملکرد گرایانه طراحی شود تا از سردرگرمی نیروهای تالار جلوگیری شود.

تالارساخت

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *